Reklama

Spór o Krajowy Plan Odbudowy rozgrzał kolej

Samorządowi przewoźnicy sprzeciwiają się preferowaniu przez rząd państwowej spółki PKP Intercity w podziale unijnych pieniędzy mających wspierać zakupy nowych pociągów.

Aktualizacja: 06.04.2021 10:34 Publikacja: 05.04.2021 21:00

Pasażerowie kolei regionalnych i aglomeracyjnych ciągle jeszcze jeżdżą przestarzałymi składami, któr

Pasażerowie kolei regionalnych i aglomeracyjnych ciągle jeszcze jeżdżą przestarzałymi składami, których konstrukcja pochodzi z przełomu lat 50. i 60.

Foto: AdobeStock

Regionalne koleje chcą zmian w rządowym projekcie podziału pieniędzy z Krajowego Planu Odbudowy (KPO). Związek Samorządowych Przewoźników Kolejowych (ZSPK) w piśmie do ministra infrastruktury domaga się zwiększenia wsparcia na zakupy nowych pociągów do 1,5 mld euro i przeznaczenia ich na inwestycje taborowe przewoźników samorządowych, regionalnych i aglomeracyjnych. Chciałby także dodatkowych 200 mln euro na rozbudowę zaplecza technicznego do obsługi i naprawy składów.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama