Bruksela zgadza się na państwową pomoc dla Lufthansy

Na kilka godzin przed głosowaniem akcjonariuszy, którzy mają wyrazić zgodę na pomoc publiczną dla Lufthansy, zielone światło dała Komisja Europejska.

Aktualizacja: 25.06.2020 12:16 Publikacja: 25.06.2020 11:52

Bruksela zgadza się na państwową pomoc dla Lufthansy

Foto: Bloomberg

Ta zgoda była formalnością i wiadomo było, że KE nie będzie się sprzeciwiać. W sytuacji, kiedy Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) prognozuje ponad 80 mld straty dla światowego lotnictwa, w tym prawie jedną trzecią wynosi „udział" Europy, Komisja nie dała jeszcze ani jednej odmowy.

Lufthansa ma zostać dokapitalizowana kwotą 6 mld euro, rząd przejmie 20 proc. akcji przewoźnika płacąc za nie 300 mln euro, a linia dodatkowo jeszcze uzyska dostęp do linii kredytowej. Dla przewoźnika koszt tej pomocy, poza utraconą opinią najsolidniejszej linii lotniczej w Europie, to jeszcze dodatkowo 24 sloty (działki czasowe startów i lądowań) na lotniskach w Monachium i we Frankfurcie, gdzie może teraz wejść konkurencja. Lufthansa i tak w tej chwili by ich nie wykorzystała, skoro zdecydowała się na odstawienie 100 maszyn, ale wprowadzenie tam konkurencji nieznacznie naruszy jej interesy. W swojej zgodzie KE zaznaczyła jeszcze, że muszą być dobrze zabezpieczone interesy państwa.

Tylko 6 zł za pierwszy miesiąc czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Transport
Embraer ma się czym pochwalić. Ale przydałoby się zamówienie LOTu
Transport
Lotnisko w Radomiu ma szanse na ożywienie latem
Transport
Rosjanie chcą, żeby linie z USA do nich przyleciały. Sami mają inne problemy
Transport
Alarm kancelarii obsługujących pasażerów. Komisja Europejska chce zmian
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Transport
Nalot tanich linii lotniczych na Polskę. To lato będzie rekordowe
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”