Reklama

Gorsze prognozy dla lotnictwa

Globalne rynek przewozów lotniczych tak naprawdę ożywi się dopiero w 2023 roku ? uważają analitycy Moody’s Investor Services. Prognozy dla lotnisk są jeszcze mniej optymistyczne, bo odbudowa ich biznesu ma potrwać nawet do 2024 - wynika z najnowszego opracowania Airport Council International (ACI).

Aktualizacja: 17.07.2020 17:14 Publikacja: 17.07.2020 16:51

Gorsze prognozy dla lotnictwa

Foto: Shutterstock

Jako ostatni poczują powrót koniunktury producenci samolotów Airbus i Boeing. To wszystko pod warunkiem, że szybko zostanie znaleziona i upowszechniona szczepionka na COVID-19. Oczywiście branża będzie potrzebowała pomocy publicznej, bo bez niej odbudowa biznesu jest mało prawdopodobna. Popyt na podróże lotnicze spadł o 90 proc. po wybuchu pandemii. I odbudowuje się bardzo powoli.

-Niestety jest to znacznie wolniej, niż wcześniej sadziliśmy - przyznaje Oliver Jankovec, prezes ACI Europe. Jego zdaniem winny pogorszenia się prognoz jest brak koordynacji w znoszeniu restrykcji dotyczących odróży lotniczych. Ruch lotniczy w Europie w czerwcu spadł o 93 proc. w porównaniu z czerwcem 2019. W maju ten spadek wyniósł 98 proc. Przez europejskie porty lotnicze w czerwcu przewinęło się 16,8 mln pasażerów, rok temu było ich 240 mln. Ten ruch rośnie z dnia na dzień od momentu sukcesywnie znoszonych restrykcji w Strefie Schengen i w większości krajów Unii Europejskiej. 1 czerwca z lotnisk skorzystało 267 tys. pasażerów, 30 czerwca już 757 tys. Ale znów, to nadal bardzo mało, skoro 30 czerwca 2019 tych pasażerów było 8 mln.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Transport
Wielkie zmiany w Lufthansie. Najważniejsze decyzje pod jednym dachem
Reklama
Reklama