Aktualizacja: 17.07.2020 17:14 Publikacja: 17.07.2020 16:51
Foto: Shutterstock
Jako ostatni poczują powrót koniunktury producenci samolotów Airbus i Boeing. To wszystko pod warunkiem, że szybko zostanie znaleziona i upowszechniona szczepionka na COVID-19. Oczywiście branża będzie potrzebowała pomocy publicznej, bo bez niej odbudowa biznesu jest mało prawdopodobna. Popyt na podróże lotnicze spadł o 90 proc. po wybuchu pandemii. I odbudowuje się bardzo powoli.
-Niestety jest to znacznie wolniej, niż wcześniej sadziliśmy - przyznaje Oliver Jankovec, prezes ACI Europe. Jego zdaniem winny pogorszenia się prognoz jest brak koordynacji w znoszeniu restrykcji dotyczących odróży lotniczych. Ruch lotniczy w Europie w czerwcu spadł o 93 proc. w porównaniu z czerwcem 2019. W maju ten spadek wyniósł 98 proc. Przez europejskie porty lotnicze w czerwcu przewinęło się 16,8 mln pasażerów, rok temu było ich 240 mln. Ten ruch rośnie z dnia na dzień od momentu sukcesywnie znoszonych restrykcji w Strefie Schengen i w większości krajów Unii Europejskiej. 1 czerwca z lotnisk skorzystało 267 tys. pasażerów, 30 czerwca już 757 tys. Ale znów, to nadal bardzo mało, skoro 30 czerwca 2019 tych pasażerów było 8 mln.
Chińskie firmy samochodowe opanowały rosyjski rynek, zajęły miejsce zwolnione przez firmy z Europy, Japonii, Korei i USA. Teraz na 10 sprzedawanych aut sześć pochodzi z Chin.
W 10 lat po katastrofie samolotu Germanwings z powodu samobójstwa drugiego pilota w europejskim lotnictwie doszło do zasadniczej zmiany: w kokpicie musi być dwóch pilotów.
Komisja Europejska rozpoczęła dochodzenie, które ma wyjaśnić, czy chiński BYD miał prawo do subsydiów wspierających budowę fabryki na Węgrzech. Zakład w Szeged, na granicy z Serbią, ma rozpocząć produkcję już jesienią 2025.
Wśród kierowców Ubera wciąż jest mało kobiet, ale firma sięga po kolejne rozwiązania, by to zmienić. Teraz testuje nowy program w Wielkiej Brytanii – każda osoba prowadząca taksówkę w ramach aplikacji będzie uprawniona do 20 godzin darmowej opieki nad dziećmi.
Przesłanki i czynniki efektywnego wdrażania projektów OZE przez JST uwzględniające kwestie ekonomiczne, środowiskowe i społeczne.
Nie ma na świecie dziedziny gospodarki tak uzależnionej od sprawnie działającego systemu naczyń połączonych jak transport lotniczy. Awaria, która wydarza się gdziekolwiek, natychmiast jest odczuwalna przez innych użytkowników.
Jazda na motocyklu to z całą pewnością wielka przyjemność, o czym zaświadczy każdy, kto chociaż raz miał okazję – legalnie, podkreślmy – poprowadzić maszynę na dwóch kołach.
Przez cały dzień w piątek, 21 marca, na londyńskim Heathrow nie wyląduje ani jeden samolot. Kilkadziesiąt maszyn, które miały odlecieć rano, zostało uziemionych. To skutek pożaru, który wybuchł w nocy z czwartku na piątek.
Podróżni żądają krótkich czasów przejazdu, rosną więc prędkości pociągów, także samorządowych. Jednak niezbędna staje się lepsza koordynacja poczynań marszałków województw.
Unia Europejska ogłasza plan inwestycji w obronność na poziomie 800 mld euro, Polska chce większego wsparcia w formie dotacji. Tymczasem CPK przyspiesza wykupy gruntów i przygotowuje przetargi. Donald Trump rozmawiał z Wołodymyrem Zełenskim o przyszłości ukraińskiej energetyki.
Węgierski Wizz Air poszedł w ślady Ryanaira. Nie ma już pobłażania dla niesfornych pasażerów. Brytyjka, która wypiła za dużo i zrobiła awanturę na pokładzie, musiała wysiąść w połowie trasy i słono za to zapłaciła.
CPK na pewno powstanie? W Baranowie wciąż nie wszyscy są o tym przekonani. A życie w takiej niepewności potrafi być naprawdę nieprzyjemne.
Ponad pół miliona pasażerów ucierpi dzisiaj z powodu masowego strajku na niemieckich lotniskach. W 11 portach wszystkie samoloty zostały na ziemi. A protest dopiero się rozkręca. I bardzo prawdopodobne są kolejne strajki.
Polskie Linie Lotnicze LOT chcą rosnąć przede wszystkim na Lotnisku Chopina. Ten rozwój jest jednak ograniczony zarówno przez infrastrukturę, jak i operacyjnie. Ale to z Warszawy LOT przeniesie ruch do Baranowa w 2032 roku.
Nadzieje, że w Ukrainie dojdzie przynajmniej do zawieszenia broni, a po nim trwałego pokoju, pobudziły chęć linii lotniczych na szybki powrót na ten rynek.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas