Reklama
Rozwiń

Wielkie plany Aerofłotu, największej grupy lotniczej w Rosji

Ma być 130 mln pasażerów rocznie, flota złożona z 600 samolotów i 5-gwiazdkowa ocena w rankingu Skytrax. Do tego jeszcze rejsy krajowe tańsze o 30 proc. niż jest to obecnie. To plany największej Grupy Aerofłot, największej grupy lotniczej w Rosji. Tyle,że do zrealizowania po 2023 roku.

Aktualizacja: 17.07.2020 20:55 Publikacja: 17.07.2020 18:21

Wielkie plany Aerofłotu, największej grupy lotniczej w Rosji

Foto: Bloomberg

Na razie wyniki zeszłoroczne pokazują 60,7 mln pasażerów, 359 samolotów i cztery gwiazdki Skytraxa. W 2023 ma być już 100 mln pasażerów - wynika z planów, jakie prezes Aerofłotu, Witalij Sawieljew przedstawił premierowi Michaiłowi Miszustinowi. Potem wszystkie szczegóły znalazły się w informacji prasowej rozprowadzonej przez przewoźnika. Zgodnie z tym dokumentem zaplanowano większe zróżnicowanie pomiędzy liniami należącymi do Grupy Aerofłotu : Pobiedą, Rossiją i Aurorą. To na Pobiedzie będzie leżał obowiązek jak najszybszego zwiększenia liczby przewożonych pasażerów, nawet do 55-65 milionów w roku 2028. W 2019 Pobieda przewiozła 7,5 mln. Rossija przejmie na siebie rolę odpowiedzialnego społecznie przewoźnika i ma skupić się na subsydiowanych przez rząd przewozach krajowych. Bilety na przeloty Rossiją mają być tańszo o jedną trzecią w powrównaniu z tym,co trzeba zapłacić obecnie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS