Władze Olsztyna przekonują do korzystania z elektronicznych biletów

Do zamiany papierowych biletów komunikacji miejskiej na elektroniczną olsztyńską kartę miejską namawiają mieszkańców władze Olsztyna. Plastikową kartą można płacić za przejazdy autobusowe, w przyszłości tramwajowe oraz za parkowanie w strefie płatnego postoju.

Publikacja: 07.06.2015 08:47

PAP

Rzecznik Zarządu Dróg Zieleni i Transportu (ZDZiT) w Olsztynie Paweł Pliszka podał PAP, że od stycznia tego roku, kiedy zaczęto wprowadzać Olsztyńską Kartę Miejską (OKM) do końca maja wydano ich prawie 2,5 tysiąca. W większości użytkownikami OKM są studenci i uczniowie, którzy korzystają z 50 procentowych ulg w przejazdach na komunikację miejską.

Jak podkreślił, to dobry wynik jak na początek funkcjonowania OKM, bo wydane mieszkańcom Olsztyna karty stanowią 10 procent wszystkich wydanych biletów sieciowych w olsztyńskiej komunikacji zbiorowej. Każdego miesiąca z biletów wielokrotnego przejazdu korzysta 21 tysięcy mieszkańców.

"Namawiamy korzystających z komunikacji miejskiej mieszkańców do zamiany papierowych biletów na ich wersję elektroniczną, zaletą Olsztyńskiej Karty Miejskiej jest to, że podczas przejazdu autobusem nie trzeba posiadać żadnych dodatkowych dokumentów upoważniających do zniżek. Informacja o nich jest wprowadzona w formie zapisu elektronicznego do karty"- podkreślił Paweł Pliszka.

Dodał, że o możliwości zakupu Olsztyńskiej Karty Miejskiej informowani są także abonenci kart postoju w strefach płatnego parkowania - właściciele i użytkownicy samochodów osobowych. Kartą można płacić za parkowanie w strefach w śródmieściu.

Jesienią, gdy na ulice Olsztyna wyjadą tramwaje plastikową kartą będzie można opłacić przejazd tym środkiem transportu komunikacji zbiorowej. Komunikacja tramwajowa dzięki unijnym dotacjom powraca do stolicy Warmii i Mazur po 50 latach. Obecnie trwa budowa 3 linii tramwajowych, które połączą duże osiedla tak zwane sypialnie miasta ze śródmieściem, dworcem kolejowym i miasteczkiem studenckim oraz Uniwersytetem Warmińsko-Mazurskim w Kortowie.

Karta miejska oparta jest na systemie wykorzystywanym w kartach elektronicznych.

Elektroniczna olsztyńska karta miejska oferowana jest w dwóch formach: spersonalizowanej wystawionej na konkretne nazwisko oraz na okaziciela tzw. e-portmonetka. Opłata za przejazd komunikacją zbiorową jest pobierana poprzez zbliżenie karty do przystosowanego do niej czytnika, który informuje o dokonaniu transakcji dźwiękiem oraz sygnałem świetlnym.

Docelowo, kartą będzie można "płacić" za wiele usług miejskich np. za wstępy do instytucji sportowych czy kulturalnych - na baseny, do parku wodnego czy planetarium.

Wprowadzenie karty miejskiej w Olsztynie jest elementem projektu "Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemu transportu zbiorowego w Olsztynie".

Rzecznik Zarządu Dróg Zieleni i Transportu (ZDZiT) w Olsztynie Paweł Pliszka podał PAP, że od stycznia tego roku, kiedy zaczęto wprowadzać Olsztyńską Kartę Miejską (OKM) do końca maja wydano ich prawie 2,5 tysiąca. W większości użytkownikami OKM są studenci i uczniowie, którzy korzystają z 50 procentowych ulg w przejazdach na komunikację miejską.

Jak podkreślił, to dobry wynik jak na początek funkcjonowania OKM, bo wydane mieszkańcom Olsztyna karty stanowią 10 procent wszystkich wydanych biletów sieciowych w olsztyńskiej komunikacji zbiorowej. Każdego miesiąca z biletów wielokrotnego przejazdu korzysta 21 tysięcy mieszkańców.

Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach