Amerykańskie linie lotnicze kontra arabscy przewoźnicy

Amerykańscy przewoźnicy skarżą się: ich konkurenci z Bliskiego Wschodu korzystają z wielomiliardowych subwencji swoich rządów, dzięki czemu mogą obniżać ceny biletów na trasach atlantyckich.

Publikacja: 06.07.2015 17:07

Amerykańskie linie lotnicze kontra arabscy przewoźnicy

Foto: Bloomberg

American, United oraz Delta zwróciły się do amerykańskich władz regulacyjnych z prośbą o zbadanie, czy linie lotnicze z krajów bogatych w ropę naftową nie naruszają tzw. umowy o otwartym niebie, zapewniającej dostęp zagranicznych przewoźników do portów lotniczych w USA. Zarzucają Emirates, Qatar Airways oraz Etihad Airways, że te w ostatnich latach przyjęły miliardy dolarów od swoich rządów w formie różnych subwencji. Arabscy przewoźnicy weszli w ten sposób na rynek przewozów z Bliskiego Wschodu do Ameryki, ale także połączeń Europa USA. Na przykład Emirates oferują w przelot non-stop z Nowego Jorku do Mediolanu za niższe ceny niż American i Delta.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii
Transport
Konflikt Indii z Pakistanem. Mnóstwo lotów odwołanych bądź wydłużonych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem