Reklama
Rozwiń
Reklama

NATO nie pojedzie koleją. Rail Baltica poważnie opóźniona

Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku wojny z Rosją. Pandemia, biurokracja, kłótnie i czterokrotny wzrost kosztów opóźniły wart dziś 27 mld euro projekt o 3-4 lata.

Publikacja: 14.05.2025 12:26

Teren budowy terminalu Rail Baltic w Rydze na Łotwie, 24 kwietnia 2023 r.

Teren budowy terminalu Rail Baltic w Rydze na Łotwie, 24 kwietnia 2023 r.

Foto: TOMS KALNINS, PAP/EPA

Do końca 2025 roku planowane było zakończenie największego od odzyskania niepodległości projektu infrastrukturalnego Litwy, Łotwy i Estonii – trasy kolejowej Rail Baltica. Ma to być połączenie kolejowe torami o europejskim rozstawie (o 85 mm węższy niż rozstaw torów w Rosji) o długości 860 km, trzech republik z Polską, a tym samym z jednolitym systemem kolejowym w Unii Europejskiej.

Rail Baltica – 143 tysiące ludzi w jeden dzień

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama