Reklama

NATO nie pojedzie koleją. Rail Baltica poważnie opóźniona

Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku wojny z Rosją. Pandemia, biurokracja, kłótnie i czterokrotny wzrost kosztów opóźniły wart dziś 27 mld euro projekt o 3-4 lata.

Publikacja: 14.05.2025 12:26

Teren budowy terminalu Rail Baltic w Rydze na Łotwie, 24 kwietnia 2023 r.

Teren budowy terminalu Rail Baltic w Rydze na Łotwie, 24 kwietnia 2023 r.

Foto: TOMS KALNINS, PAP/EPA

Do końca 2025 roku planowane było zakończenie największego od odzyskania niepodległości projektu infrastrukturalnego Litwy, Łotwy i Estonii – trasy kolejowej Rail Baltica. Ma to być połączenie kolejowe torami o europejskim rozstawie (o 85 mm węższy niż rozstaw torów w Rosji) o długości 860 km, trzech republik z Polską, a tym samym z jednolitym systemem kolejowym w Unii Europejskiej.

Rail Baltica – 143 tysiące ludzi w jeden dzień

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Polskie lotniska najlepsze w Europie. Będzie rekord odprawionych pasażerów
Transport
Największy port zbożowy Rosji sparaliżowany przez dekret Putina
Transport
Tak mało taksówek jeszcze nie było
Transport
Strajk w Air Canada uziemił już setki samolotów. Może potrwać trzy doby
Transport
Największy armator Rosji tonie. To on stworzył flotę cieni
Reklama
Reklama