Safran: trzy silniki LEAP

Safran niepokoi się, czy potrafi dotrzymać tempa rosnącemu popytowi na silniki LEAP, ma problemy z pracami nad mniejszym do samolotów dyspozycyjnych

Publikacja: 25.10.2015 13:07

Francuska firma będącą udziałowcem obok General Electric w spółce j. v. CFM International produkującej silniki lotnicze, doskonale sprzedającego się popularnego następcy CFM56 przygotowuje bazę przemysłową pod nowy produkt. Rekordowe zamówienia na LEAP, które znajdą się najpierw w nowych samolotach Airbusa, a następnie Boeinga zwracają uwagę analityków, czy spółce uda się zapewnić coraz większe tempo produkcji tych jednostek napędowych.

Prezes Safrana, Philippe Petitcolin zapewnił, że nie ma przeszkód w produkowaniu LEAP, ale był ostrożny z zobowiązaniem się firmy do zwiększenia rytmu ich produkcji, czego oczekują producenci samolotów. Dodał, że nie doszło do zmian w zagrożeniach od czerwca, gdy sam nie był pewien zwiększenia rytmu produkcji, zależnego od ostatecznie potwierdzonych kontraktów kupna samolotów.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
NATO nie pojedzie koleją. Rail Baltica poważnie opóźniona
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii