Aktualizacja: 01.11.2015 07:21 Publikacja: 01.11.2015 07:21
Foto: 123rf.com
Pierwszą linią obsługiwaną w systemie ERTMS 2 będzie trasa E30 pomiędzy Opolem a Bielawą Dolną. Ma ona sprawić, że wzrośnie płynność ruchu pociągów i zwiększy się bezpieczeństwo.
System bazuje na standardzie telefonii komórkowej GSM, lecz został udoskonalony i dostosowany do wymogów i specyfiki pracy związanej z eksploatacja linii kolejowych oraz zarządzaniem ruchem pociągów. Jego działanie opiera się na przesyłaniu informacji z czujników umieszczonych w torach (tzw. eurobalisy) do wyposażonej w komputer kabiny pociągu. System nie tylko przekazuje dane maszyniście, ale także kontroluje jego pracę. Np. w przypadku zignorowania komunikatu oraz ostrzeżeń, automatycznie dostosowuje prędkość pociągu do panujących warunków.
Otwieramy program „Polskie morze”, którego pierwszym zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa Bałtyku — zapowied...
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas