Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 01.11.2015 07:21 Publikacja: 01.11.2015 07:21
Foto: 123rf.com
Pierwszą linią obsługiwaną w systemie ERTMS 2 będzie trasa E30 pomiędzy Opolem a Bielawą Dolną. Ma ona sprawić, że wzrośnie płynność ruchu pociągów i zwiększy się bezpieczeństwo.
System bazuje na standardzie telefonii komórkowej GSM, lecz został udoskonalony i dostosowany do wymogów i specyfiki pracy związanej z eksploatacja linii kolejowych oraz zarządzaniem ruchem pociągów. Jego działanie opiera się na przesyłaniu informacji z czujników umieszczonych w torach (tzw. eurobalisy) do wyposażonej w komputer kabiny pociągu. System nie tylko przekazuje dane maszyniście, ale także kontroluje jego pracę. Np. w przypadku zignorowania komunikatu oraz ostrzeżeń, automatycznie dostosowuje prędkość pociągu do panujących warunków.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W Rzymie trwa międzynarodowa konferencja „Rebuild Ukraine”, w której bierze udział ponad 100 krajów gotowych wzi...
Linia lotnicza United Airlines poinformowała we wtorek, że 21 lipca wznowi obsługę połączeń do Tel Awiwu w Izrae...
Komisja Europejska przyznała Ukrainie 76 mln euro dotacji na realizację pierwszego etapu budowy kolei Euro. Od g...
W poniedziałek stanowisko stracił minister transportu Rosji, a chwilę potem znaleziono go martwego. Przez weeken...
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas