Reklama

Boeing po raz pierwszy w historii wprowadza cięcia wydatków w zarządzie. Pod naciskiem strajkujących

W najnowszym programie oszczędnościowym zarząd Boeinga zaczął cięcia od siebie. I to po raz pierwszy w historii. Ale nie oszczędza również dostawców.

Publikacja: 17.09.2024 10:13

Boeing po raz pierwszy w historii wprowadza cięcia wydatków w zarządzie. Pod naciskiem strajkujących

Foto: Eric Lee/Bloomberg

Już dzisiaj – we wtorek, 17 września – do stołu negocjacyjnego mają wrócić przedstawiciele zarządu Boeinga i związkowcy z organizacji zrzeszającej mechaników i inżynierów (International Association of Machinists and Aerospace Workers, IAM). W rozmowach weźmie udział również federalny profesjonalny negocjator.

Strona społeczna domaga się 40-procentowych podwyżek płac oraz gwarancji zatrudnienia. Reprezentuje 33 tys. zatrudnionych w fabrykach koncernu na północnym zachodzie kraju, w stanach Waszyngton i Oregon, w tym w największej fabryce koncernu – w Renton pod Seattle. Boeing ze swojej strony obiecał 25-procentową podwyżkę rozłożoną na cztery lata, a parafowaną umowę określił jako „historyczną”. Została ona zaakceptowana przez kierownictwo IAM, ale odrzucona przez członków związku.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Transport
Jak Putin doleci do Budapesztu? Viktor Orbán mówi, że wszystko załatwi
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Wreszcie dobre wiadomości z Boeinga. Samolotów B737 MAX będzie coraz więcej
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama