Aktualizacja: 07.03.2025 04:30 Publikacja: 28.08.2024 22:48
Foto: GDDKiA
To już jedne z ostatnich odcinków nowych szybkich dróg, jakie mają być włączone do ruchu w 2024 r. W czwartek drogowcy oddadzą kolejny fragment autostrady A2 na wschód od Warszawy: 12 kilometrów pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki. Kosztujący blisko pół miliarda złotych odcinek pozwoli znacząco skrócić czas przejazdu pomiędzy Warszawą a Siedlcami. Trzy tygodnie wcześnie do ruchu włączony został 7-kilometrowy kawałek A2 od węzła Siedlce Zachód do węzła Siedlce Południe, będącej częścią przyszłej południowej autostradowej obwodnicy miasta.
Dopłaty do zakupu elektrycznych ciężarówek, budowy dla nich szybkich stacji ładowania oraz sieci przyłączeniowych będą warte łącznie 6 mld zł. Nabór wniosków rusza w przyszłym tygodniu.
Kolejny sezon na wodzie zbliża się wielkimi krokami
Przez dziesięciolecia Amerykanie lubili podkreślać, jak bezpieczny jest ich transport lotniczy. Teraz przyznają, że te czasy już minęły.
Polskie Linie Lotnicze LOT chcą rosnąć przede wszystkim na Lotnisku Chopina. Ten rozwój jest jednak ograniczony zarówno przez infrastrukturę, jak i operacyjnie. Ale to z Warszawy LOT przeniesie ruch do Baranowa w 2032 roku.
Średnioterminowym, nadrzędnym celem jest przywrócenie PKP Cargo utraconej pozycji rynkowej oraz odzyskanie rentowności – mówią Agnieszka Wasilewska-Semail, prezes spółki, i Paweł Miłek, wiceprezes i członek zarządu ds. restrukturyzacji.
Kierowcy dostaną w 2025 roku nowe odcinki dróg ekspresowych i autostrad o łącznej długości 400 km. To dwuipółkrotnie więcej niż przed rokiem. Będziemy wydawać więcej pieniędzy na budowę szybkich tras: od 2025 roku po 20 mld zł rocznie.
Elektromobilność to dzisiaj już nie jest pytanie „, czy”, tylko „jak”. Jaki samochód wybrać? O jakiej mocy? Z jak dużą baterią? Wreszcie, z jaką ładowarką? W przypadku samochodów marki Mercedes niezmienne jest jednak to, że wszystkie łączą wysoką efektywnością oraz lokalnie bezemisyjną jazdą z osiągami, komfortem i bezpieczeństwem.
Kierowcy dostaną w 2025 roku nowe odcinki dróg ekspresowych i autostrad o łącznej długości 400 km. To dwuipółkrotnie więcej niż przed rokiem. Będziemy wydawać więcej pieniędzy na budowę szybkich tras: od 2025 roku po 20 mld zł rocznie.
Drogowcy rozpoczęli kolejny pomiar ruchu. Najbardziej zatłoczone drogi to S8 i S2 w Warszawie, S86 i A4 w Katowicach, A4 na obwodnicy Krakowa, S6 w Trójmieście, A2 na obwodnicy Poznania oraz autostradowa obwodnica Wrocławia A8.
Ogłoszony pięć lat temu i wart 28 mld zł program budowy 100 obwodnic, przyniósł do tej pory wyjątkowo skromne efekty.
Biegnąca nowym śladem droga ekspresowa S1 pozwoli bez korków dojechać do miejscowości Podbeskidzia.
Deficyt unijnego budżetu zmusza Brukselę do zmian, które ograniczą suwerenność państw i dadzą KE narzędzia do daleko idącej ingerencji. Nowe pomysły mogą znacząco ograniczyć fundusze na modernizację polskiej infrastruktury.
Wadliwe naliczanie opłat drogowych eToll zmusiło KAS do wprowadzanie korekt opłat uiszczonych przez firmy od początku działania systemu.
Przed podjęciem decyzji o zakupie nieruchomości, należy przeprowadzić badanie jej stanu prawnego. Konieczna jest także weryfikacja czy nieruchomość będzie mogła być zabudowana zgodnie z planami inwestora.
GDDKiA rozpoczęła Generalny Pomiar Ruchu 2025. Akcja pomiarowa odbywa się co 5 lat i ma na celu pozyskanie danych dotyczących natężenia ruchu na drogach krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas