Reklama

Bez importu rosyjskie lotnictwo nie istnieje

Sankcje na serwis i części do produkowanych w Rosji samolotów obnażyły całkowitą zależność sektora lotniczego od importu. Liczba wypadków jedynych zaprojektowanych po rozpadzie sowietów, samolotu pasażerskiego - Superjet wzrosła ponad dwukrotnie po nałożeniu sankcji. Samolot składa się w niemal stu procentach z importowanych części

Publikacja: 28.07.2024 15:07

Suchoj Superjet 100

Suchoj Superjet 100

Foto: Bloomberg

Według obliczeń specjalistycznego portalu Aviaindident w 2021 r. Superjety zepsuły się co najmniej 134 razy, w 2022 r. – 181, w 2023 r. – 289 (w porównaniu do 2021 r. wzrost wyniósł 115 proc.). Statystyki te nie obejmują jednak incydentów spowodowanych czynnikami zewnętrznymi, takimi jak zderzenia z ptakami.

Bez silników z importu Rosjanie długo nie polatają

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Transport
Jak Putin doleci do Budapesztu? Viktor Orbán mówi, że wszystko załatwi
Transport
Wreszcie dobre wiadomości z Boeinga. Samolotów B737 MAX będzie coraz więcej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Kreml chce, by Musk zbudował tunel z Alaski do Syberii. Trump: Ciekawy pomysł
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama