Bez importu rosyjskie lotnictwo nie istnieje

Sankcje na serwis i części do produkowanych w Rosji samolotów obnażyły całkowitą zależność sektora lotniczego od importu. Liczba wypadków jedynych zaprojektowanych po rozpadzie sowietów, samolotu pasażerskiego - Superjet wzrosła ponad dwukrotnie po nałożeniu sankcji. Samolot składa się w niemal stu procentach z importowanych części

Publikacja: 28.07.2024 15:07

Suchoj Superjet 100

Suchoj Superjet 100

Foto: Bloomberg

Według obliczeń specjalistycznego portalu Aviaindident w 2021 r. Superjety zepsuły się co najmniej 134 razy, w 2022 r. – 181, w 2023 r. – 289 (w porównaniu do 2021 r. wzrost wyniósł 115 proc.). Statystyki te nie obejmują jednak incydentów spowodowanych czynnikami zewnętrznymi, takimi jak zderzenia z ptakami.

Bez silników z importu Rosjanie długo nie polatają

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Przyczyny katastrofy nieznane. Nowe kłopoty prezesa Boeinga
Transport
Po ataku Izraela na Iran. Wstrzymane loty do Izraela, Iranu, Libanu i Jordanii
Transport
Szybko przybywa bardzo starych aut
Transport
Boeing już wychodził z kłopotów. Katastrofa w Indiach to zmieniła
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Transport
To pierwsza w historii katastrofa Dreamlinera. B787 spadł w Indiach