Bez importu rosyjskie lotnictwo nie istnieje

Sankcje na serwis i części do produkowanych w Rosji samolotów obnażyły całkowitą zależność sektora lotniczego od importu. Liczba wypadków jedynych zaprojektowanych po rozpadzie sowietów, samolotu pasażerskiego - Superjet wzrosła ponad dwukrotnie po nałożeniu sankcji. Samolot składa się w niemal stu procentach z importowanych części

Publikacja: 28.07.2024 15:07

Suchoj Superjet 100

Suchoj Superjet 100

Foto: Bloomberg

Według obliczeń specjalistycznego portalu Aviaindident w 2021 r. Superjety zepsuły się co najmniej 134 razy, w 2022 r. – 181, w 2023 r. – 289 (w porównaniu do 2021 r. wzrost wyniósł 115 proc.). Statystyki te nie obejmują jednak incydentów spowodowanych czynnikami zewnętrznymi, takimi jak zderzenia z ptakami.

Bez silników z importu Rosjanie długo nie polatają

Pozostało jeszcze 91% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Transport
Zagraniczne samoloty miały pójść w odstawkę. Rosjanie przyznają: to się nie uda
Transport
Drastyczna decyzja Wizz Aira. Żegnajcie Emiraty. Teraz Europa Środkowa będzie najważniejsza
Transport
Ryanair przeprosił się z Modlinem. W tle groźni rywale
Transport
Rosyjska lotnicza ruletka. Przestrzeń powietrzna coraz bardziej niebezpieczna
Transport
LOT wycenił koszty powrotu na Ukrainę. To wydatek setek milionów dolarów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama