Szef Enter Air: Ratowanie konkurencji przed bankructwem? To nie nasza bajka

Dzisiaj nie mielibyśmy problemu z przejęciem jakiegoś przewoźnika, ale w biznesie prywatnym szuka się czegoś, co można kupić tanio, a warte jest dużo – mówi Grzegorz Polaniecki, dyrektor generalny Enter Air.

Publikacja: 11.05.2024 10:46

Grzegorz Polaniecki, dyrektor generalny Enter Air

Grzegorz Polaniecki, dyrektor generalny Enter Air

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Na rynku pojawiła się wiadomość, że LOT planuje przejąć bądź stworzyć joint venture z czeskim Smartwings. Co to znaczy dla Enter Air?

Nas to praktycznie nie dotyczy, a LOT podchodzi do transakcji, którą my odrzuciliśmy kilka miesięcy temu. To nie jest operacja, na której można coś zarobić. Kiedy przejmowaliśmy szwajcarskie Chair Airlines, zapłaciliśmy 2 mln dol. za linię mającą wartość ponad 100 mln dol., dającą dostęp do bogatego rynku. A w tym przypadku mówimy o firmie, która ma kłopoty, chce się sprzedać drogo, a w dodatku jest jeszcze zadłużona. Trudno powiedzieć, jaki biznes widzi w tym LOT.

Pozostało 93% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Budowa S16 na Mazurach na nowych zasadach. Co się zmieni? Kiedy kierowcy pojadą przebudowaną trasą?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Świetny rok dla lotnictwa. Polecimy taniej, chociaż z ograniczeniami
Transport
PKP lepsze od kolei niemieckich, ale w ogonie Europy
Transport
Rosyjscy piloci cywilni odesłani na symulatory. Bo nie umieją lądować
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Transport
Boeing nie wznowił jeszcze produkcji B737 MAX. Ma ją zacząć w grudniu