Największy australijski przewoźnik lotniczy Qantas doszedł do porozumienia z Australian Competition and Consumer Commision (ACCC – Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów) w sprawie sprzedaży przez przewoźnika biletów na skasowane loty. Tak zwane „widmowe loty” dotyczyły tysięcy pasażerów, gdyż Qantas miał sprzedawać tysiące biletów na loty, o których wewnątrz przewoźnika wiedziano, że są odwołane.
Australijskie linie lotnicze zapłacą karę i wypłacą odszkodowania pasażerom
Zgodnie z porozumieniem z ACCC linie zgodziły się zapłacić 100 mln dolarów australijskich kary (266,2 mln złotych). Ugoda kończąca postępowanie sądowe musi być jeszcze zatwierdzona przez Sąd Federalny Australii.
- Cieszymy się, że Qantas przyznał się do wprowadzania swoich klientów w błąd i zgodził się, że trzeba ponieść karę – stwierdziła przewodnicząca ACCC Gina Cass-Gottlieb na konferencji prasowej.
Czytaj więcej
Czy można nie zostać wpuszczonym na pokład samolotu z powodu nieodpowiedniego ubrania? Można. W U...
W ramach ugody Qantas, obok kary, zgodził się przygotować program wypłacania odszkodowań dla poszkodowanych pasażerów. Na wyrównanie pasażerom poniesionych przez nich szkód przewoźnik szykuje 20 mln dolarów australijskich (53,2 mln złotych), a pasażerowie, których loty były odwołane co najmniej dwa dni przed ich terminem (i którzy w tym czasie kupili bilety) będą uprawnieni do otrzymania 225 dolarów australijskich odszkodowania w przypadku lotów krajowych i 450 w przypadku lotów międzynarodowych.