Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 07.07.2025 20:56 Publikacja: 25.12.2023 11:49
Boeing Co. 787-9 Dreamliner
Foto: Christopher Pike/Bloomberg
Na początku 2019 r. Chiny jako pierwszy kraj na świecie uziemił MAXy po dwóch katastrofach, a następnie zawiesił składanie zamówień Boeingowi i odbiór jego samolotów.. Późniejsza wojna celna pogorszyła stosunki Pekinu z Waszyngtonem, Chińczycy zaczęli interesować się samolotami Airbusa.
Od listopada 2019 Boeing nie dostarczył klientom w Chinach żądnego dreamlinera bezpośrednio, w 2021 r. jeden klient odebrał B787 w ramach leasingu. Chińscy klienci mają już ponad 110 tych maszyn. Obecna dostawa dla Juneyao Airlies może zwiastować wznowienie ich dostaw — uznała firma doradcza AAP/AIR, która wcześniej zauważyła przygotowania do tego lotu z Seattle do Szanghaju. Dwanaście z 60 czekających na placu dreamlinerów jest przeznaczone dla klientów chińskich — podali analitycy z banku Jefferies.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W poniedziałek stanowisko stracił minister transportu Rosji, a chwilę potem znaleziono go martwego. Przez weeken...
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas