Reklama

Nielegalne części do samolotów. Sąd sprawdza dostawcę

Brytyjska firma AOG Technics sprzedawała części do silników CFM56 i CF6 produkowanych przez CFM Int'l do airbusów i boeingów nie zatwierdzone przez urząd lotnictwa FAA na podstawie sfałszowanych dokumentów. Liczba samolotów, które trzeba wycofać z użytku do sprawdzenia wynosi już 96. Sprawa jest już w sądzie w Londynie.

Publikacja: 24.09.2023 14:57

Nielegalne części do samolotów. Sąd sprawdza dostawcę

Foto: Luke Sharrett/Bloomberg

Producent silników lotniczych, spółka CFM International poinformowała na pierwszej sesji sądu High Court w Londynie, że firma AOG Technics zajmująca się dystrybucją mogła sprzedać tysiące komponentów silników ze sfałszowanymi zaświadczeniami ich pochodzenia. Prawnik spółki General Electric i firmy Safran oświadczył, że pozwany dystrybutor „uruchomił świadomy, nieuczciwy i skomplikowany plan oszukania na skalę przemysłową rynku fałszywymi dokumentami”. CFM i jej partnerzy w zakresie silników mają „dokumenty potwierdzające, że tysiące części do silników odrzutowych sprzedano liniom lotniczym używającym samoloty z silnikami powodów”.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Transport
Polacy mistrzami odbioru paczek. E-commerce nie nadąża za tempem
Transport
Porządki w Grupie Lufthansy. Wszystkie decyzje będą podejmowane w Niemczech
Transport
Polskie lotniska najlepsze w Europie. Będzie rekord odprawionych pasażerów
Transport
Największy port zbożowy Rosji sparaliżowany przez dekret Putina
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Transport
Tak mało taksówek jeszcze nie było
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama