Największy w Indiach tani przewoźnik IndiGo poinformował pilotów w wewnętrznej notatce, że ochotnicy będą korzystać z aparatury firmy Thales badającej zmęczenie, zebrane dane zostaną opracowane anonimowo. „IndiGo zamierza przetestować francuski sprzęt, aby ocenić w następnych kilku miesiącach poziom czujności pilotów. Po zakończeniu tych badań ocenimy wspólnie skuteczność i dokładność danych” — poinformował załogę w notatce szef działu organizacji lotów, Ashim Mittra.
Czytaj więcej
36 procent miejsc w samolotach zaplanowanych na ten rok w globalnej siatce połączeń oferują tak zwane tanie linie lotnicze. Najwięcej w Stanach Zjednoczonych, Indiach, Hiszpanii, Chinach i Włoszech.
Nową akcję ogłoszono w kilka dni po tym jak pilot tej linii zemdlał i zmarł przed lotem. Ten przypadek wywołał krytyczne wypowiedzi niektórych pilotów, że linie lotnicze wykorzystują ich do granic wytrzymałości nawet wtedy, gdy trzymają się przepisów dotyczących czasu pracy — pisze Reuter. Dokooptowane konsultanta do zarządu IndiGo odegra ważną rolę we wdrożeniu w najbliższych miesiącach dużego systemu zarządzaniu ryzykiem zmęczenia. Pozwoli też przewoźnikowi opracować działania ograniczające to zmęczenie — dodał Mittra w swej notatce.
Indyjski urząd lotnictwa dokonuje obecnie przeglądu danych o zmęczeniu pilotów, zebranych podczas wyrywkowych kontroli i w ramach nadzoru nad liniami lotniczymi, aby zorientować się, czy należy zmienić przepisy o czasie pracy za sterami lub dotyczące zmęczenia pilotów.
Czytaj więcej
Indyjski przewoźnik należący do konglomeratu Tata Group potwierdził, że zamówił 250 samolotów Airbusa w ramach kontraktu stulecia na łączną liczbę 470 sztuk, z których 220 przypadnie Boeingowi.