Reklama

IndiGo zbada zmęczenie pilotów podczas pracy

Tania indyjska linia IndiGo wprowadza dobrowolne anonimowe testy z inteligentnymi zegarkami dla pilotów, które będą notować stopień ich zmęczenia za sterami.

Publikacja: 17.09.2023 20:13

IndiGo zbada zmęczenie pilotów podczas pracy

Foto: Adobe Stock

Największy w Indiach tani przewoźnik IndiGo poinformował pilotów w wewnętrznej notatce, że ochotnicy będą korzystać z aparatury firmy Thales badającej zmęczenie, zebrane dane zostaną opracowane anonimowo. „IndiGo zamierza przetestować francuski sprzęt, aby ocenić w następnych kilku miesiącach poziom czujności pilotów. Po zakończeniu tych badań ocenimy wspólnie skuteczność i dokładność danych” — poinformował załogę w notatce szef działu organizacji lotów, Ashim Mittra.

Czytaj więcej

Co trzeci pasażer samolotu na świecie to pasażer tanich linii lotniczych

Nową akcję ogłoszono w kilka dni po tym jak pilot tej linii zemdlał i zmarł przed lotem. Ten przypadek wywołał krytyczne wypowiedzi niektórych pilotów, że linie lotnicze wykorzystują ich do granic wytrzymałości nawet wtedy, gdy trzymają się przepisów dotyczących czasu pracy — pisze Reuter. Dokooptowane konsultanta do zarządu IndiGo odegra ważną rolę we wdrożeniu w najbliższych miesiącach dużego systemu zarządzaniu ryzykiem zmęczenia. Pozwoli też przewoźnikowi opracować działania ograniczające to zmęczenie — dodał Mittra w swej notatce.

Indyjski urząd lotnictwa dokonuje obecnie przeglądu danych o zmęczeniu pilotów, zebranych podczas wyrywkowych kontroli i w ramach nadzoru nad liniami lotniczymi, aby zorientować się, czy należy zmienić przepisy o czasie pracy za sterami lub dotyczące zmęczenia pilotów.

Czytaj więcej

Kontrakt stulecia w historii lotnictwa. Rekordowe zamówienie Air India
Reklama
Reklama

Z wewnętrznej notatki wynika, że testy będą prowadzone z wykorzystaniem naziemnych urządzeń w wybranych lotach z czterech lotnisk, m.in z Delhi i Mumbaju, na każdym szlaku i w każdym samolocie piloci będą korzystać dobrowolnie z inteligentnych zegarków, a zainstalowane kamery będą rejestrować poziom ich senności. — Ten test nie zastąpi istniejącej w linii procedury zarządzania ryzykiem zmęczenia. Piloci muszą w dalszym ciągu informować o przypadkach zmęczenia na podstawie własnej oceny — wyjaśnił Ashim Mitra.

Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Transport
Jak Putin doleci do Budapesztu? Viktor Orbán mówi, że wszystko załatwi
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama