Łatwiejsze zakupy: światowi giganci łączą siły na polskim rynku

DHL oraz chiński Cainiao z grupy Alibaba zawarły partnerstwo co do wspólnego rozwijania sieci automatów paczkowych w Polsce.

Publikacja: 06.02.2023 13:42

Łatwiejsze zakupy: światowi giganci łączą siły na polskim rynku

Foto: Adobe Stock

Firmy dzisiaj zawarły umowę w tej sprawie podkreślając w komunikacie potencjał wzrostu polskiego rynku dostaw poza domem klienta ostatecznego, który w ciągu ostatnich trzech lat potroił się.

DHL eCommerce Solutions z grupy Deutsche Post DHL, oraz Cainiao Network, logistyczne ramię Alibaba Group (właściciel Aliexpress), podpisały umowę, na mocy której DHL powinien zakupić część udziałów oddziału Cainiao w Polsce. Partnerstwo ma na celu poprawę jakości i szybkości dostaw poza domem w Polsce. W pierwszej fazie po transakcji obie firmy planują zainwestować 60 mln euro w instalację automatów w całym kraju. Cel firm to stworzenie jednej z największych sieci takich punktów dostępowych w Polsce.

- Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie, który do 2027 r. ma się podwoić. Nawet 40 proc. konsumentów woli, aby przesyłki były dostarczane do automatów – wyjaśnia w komunikacie Pablo Ciano, dyrektor generalny DHL eCommerce Solutions. - Łącząc siły z Cainiao, wzmocnimy naszą pozycję jako zaufanego dostawcy przesyłek i stworzymy rozległą sieć najnowocześniejszych automatów - dodaje.

Na początek partnerzy połączą swoje istniejące sieci automatów, aby konsumenci uzyskali natychmiastowy i bezproblemowy dostęp do maszyn DHL i Cainiao. Obie firmy obsługują już łącznie 1,2 tys. takich urządzeń. Ambicją jest zbudowanie wiodącej w Polsce sieci automatów, uzupełniając i tak już rozległą sieć obsługiwaną przez DHL w Europie, obejmującą łącznie ponad 90 tys. punktów dostępowych.

Czytaj więcej

Na razie królem jest InPost. Inni mają ambitne plany w tym segmencie

W ciągu ostatnich lat Cainiao tworzyło swoje regionalne centrum w Liege w Belgii oraz centra sortowania na głównych rynkach w Europie. Uzupełnieniem jest sieć automatów na paczki w Polsce, Hiszpanii i Francji.

- Wykorzystując ogromny potencjał europejskiego rynku e-commerce, staramy się przyczynić do rozwoju zrównoważonego ekosystemu logistycznego poprzez pogłębienie współpracy z naszymi lokalnymi partnerami - dodał William Xiong, dyrektor ds. strategii i dyrektor generalny regionu Europy i Morza Śródziemnego w Cainiao Network.

Transakcja podlega zezwoleniu kontroli władz antymonopolowych. Firmy spodziewają się ich w nadchodzących miesiącach.

Firmy dzisiaj zawarły umowę w tej sprawie podkreślając w komunikacie potencjał wzrostu polskiego rynku dostaw poza domem klienta ostatecznego, który w ciągu ostatnich trzech lat potroił się.

DHL eCommerce Solutions z grupy Deutsche Post DHL, oraz Cainiao Network, logistyczne ramię Alibaba Group (właściciel Aliexpress), podpisały umowę, na mocy której DHL powinien zakupić część udziałów oddziału Cainiao w Polsce. Partnerstwo ma na celu poprawę jakości i szybkości dostaw poza domem w Polsce. W pierwszej fazie po transakcji obie firmy planują zainwestować 60 mln euro w instalację automatów w całym kraju. Cel firm to stworzenie jednej z największych sieci takich punktów dostępowych w Polsce.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Transport
Śmiertelne turbulencje: Singapore Airlines zaostrzają zasady bezpieczeństwa
Transport
Kryzys na rynku taxi. Taksówkarze masowo porzucają zawód
Transport
Spółka CPK szykuje się do nowych przejęć gruntów w Baranowie
Transport
Zwalnia koło zamachowe przemysłu. Polska branża motoryzacyjna słabnie
Transport
PKP Cargo musi ograniczyć inwestycje. Problemy finansowe
Materiał Promocyjny
CERT Orange Polska: internauci korzystają z naszej wiedzy