Firmy dzisiaj zawarły umowę w tej sprawie podkreślając w komunikacie potencjał wzrostu polskiego rynku dostaw poza domem klienta ostatecznego, który w ciągu ostatnich trzech lat potroił się.
DHL eCommerce Solutions z grupy Deutsche Post DHL, oraz Cainiao Network, logistyczne ramię Alibaba Group (właściciel Aliexpress), podpisały umowę, na mocy której DHL powinien zakupić część udziałów oddziału Cainiao w Polsce. Partnerstwo ma na celu poprawę jakości i szybkości dostaw poza domem w Polsce. W pierwszej fazie po transakcji obie firmy planują zainwestować 60 mln euro w instalację automatów w całym kraju. Cel firm to stworzenie jednej z największych sieci takich punktów dostępowych w Polsce.
- Polska jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie, który do 2027 r. ma się podwoić. Nawet 40 proc. konsumentów woli, aby przesyłki były dostarczane do automatów – wyjaśnia w komunikacie Pablo Ciano, dyrektor generalny DHL eCommerce Solutions. - Łącząc siły z Cainiao, wzmocnimy naszą pozycję jako zaufanego dostawcy przesyłek i stworzymy rozległą sieć najnowocześniejszych automatów - dodaje.
Na początek partnerzy połączą swoje istniejące sieci automatów, aby konsumenci uzyskali natychmiastowy i bezproblemowy dostęp do maszyn DHL i Cainiao. Obie firmy obsługują już łącznie 1,2 tys. takich urządzeń. Ambicją jest zbudowanie wiodącej w Polsce sieci automatów, uzupełniając i tak już rozległą sieć obsługiwaną przez DHL w Europie, obejmującą łącznie ponad 90 tys. punktów dostępowych.
Czytaj więcej
Eksperci z branży KEP (kurier, ekspres, paczka) spodziewają się, że drożejąca energia, wysokie ceny paliw i rosnące koszty pracy sprawią, że jeszcze mocniej skoczy popularność automatów do odbioru paczek.
W ciągu ostatnich lat Cainiao tworzyło swoje regionalne centrum w Liege w Belgii oraz centra sortowania na głównych rynkach w Europie. Uzupełnieniem jest sieć automatów na paczki w Polsce, Hiszpanii i Francji.
- Wykorzystując ogromny potencjał europejskiego rynku e-commerce, staramy się przyczynić do rozwoju zrównoważonego ekosystemu logistycznego poprzez pogłębienie współpracy z naszymi lokalnymi partnerami - dodał William Xiong, dyrektor ds. strategii i dyrektor generalny regionu Europy i Morza Śródziemnego w Cainiao Network.
Transakcja podlega zezwoleniu kontroli władz antymonopolowych. Firmy spodziewają się ich w nadchodzących miesiącach.