Łatwiejsze zakupy: światowi giganci łączą siły na polskim rynku

DHL oraz chiński Cainiao z grupy Alibaba zawarły partnerstwo co do wspólnego rozwijania sieci automatów paczkowych w Polsce.

Publikacja: 06.02.2023 13:42

Łatwiejsze zakupy: światowi giganci łączą siły na polskim rynku

Foto: Adobe Stock

Firmy dzisiaj zawarły umowę w tej sprawie podkreślając w komunikacie potencjał wzrostu polskiego rynku dostaw poza domem klienta ostatecznego, który w ciągu ostatnich trzech lat potroił się.

DHL eCommerce Solutions z grupy Deutsche Post DHL, oraz Cainiao Network, logistyczne ramię Alibaba Group (właściciel Aliexpress), podpisały umowę, na mocy której DHL powinien zakupić część udziałów oddziału Cainiao w Polsce. Partnerstwo ma na celu poprawę jakości i szybkości dostaw poza domem w Polsce. W pierwszej fazie po transakcji obie firmy planują zainwestować 60 mln euro w instalację automatów w całym kraju. Cel firm to stworzenie jednej z największych sieci takich punktów dostępowych w Polsce.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Transport
Podróże na Bliski Wschód coraz bardziej ryzykowne
Transport
Indyjskie Dreamlinery zostały na ziemi do przeglądu
Transport
20-letnia prognoza Boeinga: mniejszy wzrost przewozu, ale popyt na samoloty skoczy
Transport
Salon lotniczy w Paryżu. W cieniu konfliktu i katastrofy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Transport
20-letnia prognoza Airbusa: liczba samolotów niemal się podwoi