Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 05.07.2025 11:29 Publikacja: 23.11.2022 16:33
Foto: Dariusz Kłosiński
Przed pandemią najczęściej regionalnym liderem była Praga. To się zmieniło po bankructwie narodowego czeskiego przewoźnika CSA. W tym roku Budapeszt i Praga mają nadzieję odprawienia po 12 mln pasażerów. Warszawa tę liczbę (12,1 mln) przekroczyła już w październiku.
Budapeszt postawił na siatkę azjatycką. LOT lata stamtąd do Seulu. A Air China po ponownym uruchomieniu połączenia do Pekinu, od najbliższego czwartku poleci ze stolicy Węgier do Chongqingu w zachodnich Chinach. Z Budapesztu do Szanghaju latają z kolei China Eastern Airlines. Air China i China Eastern mają tę przewagę nad przewoźnikami europejskimi, że mogą korzystać z trasy nad Syberią, bo Pekin i Moskwę, także po inwazji Rosji na Ukrainę, łączą jak najlepsze stosunki polityczne i gospodarcze.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas