Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 06.07.2025 16:26 Publikacja: 15.08.2022 12:55
Foto: Fotorzepa, Mateusz Dąbrowski
Według najnowszego raportu firmy JMK Analizy Rynku Transportowego i Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM), czerwiec i lipiec 2022 r. przyniosły spadki wprowadzanych do ruchu nowych pojazdów na poziomie odpowiednio 28 i 48 proc. Cały autobusowy rynek skurczył się w okresie od stycznia do końca lipca do zaledwie 685 nowych pojazdów, czyli o 17 proc. w porównaniu z już bardzo słabym rokiem ubiegłym.
Ta pogłębiająca się zapaść jest efektem nie tylko postpandemicznego kryzysu, jaki ogarnął cały transport pasażerski. Coraz większy wpływ na ograniczane inwestycji transportowych mają kurczące się budżety samorządów drenowane polityką rządowego Polskiego Ładu, a także brak oczekiwanej nowelizacji ustawy o transporcie zbiorowym. Zdaniem PZPM i JKM, na powrót do normalności rynek może czekać nawet do 2024 r.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas