PKP Cargo, poprzez zależną firmę PKP Cargo Terminale, planuje budowę terminalu multimodalnego w Zduńskiej Woli Karsznicach (woj. łódzkie). W tym celu zawarto umowę z ZUE o wartości 100 mln zł netto. Podmiot ten do końca października 2023 r. ma wybudować infrastrukturę do przeładunku towarów, w tym tory i rozjazdy, płyty terminalu wraz z parkingiem i drogami.
Powstały obiekt będzie łączył i obsługiwał przewozy kolejowe i drogowe oraz ich kombinacje. W pierwszym etapie budowy terminal zajmie około 12 ha. Dzięki niemu grupa chce wzmocnić swoją pozycję na rynku usług terminalowych, zapewniając obsługę ładunków na tzw. Nowym Jedwabnym Szlaku (łączy Chiny z UE) oraz w połączeniach z polskimi i zagranicznymi portami.
Czytaj więcej
PKP Cargo będzie wozić przede wszystkim węgiel, nawet kosztem ewentualnych strat. Wskutek decyzji premiera spółka otrzyma za nie odszkodowanie.
Docelowo możliwości przeładunkowe w Zduńskiej Woli Karsznicach sięgną 220 tys. TEU (jednostka miary odpowiadająca pojemności jednego kontenera o długości 20 stóp) rocznie. Z kolei pojemność składowa wyniesie 4,5 tys. TEU. Tym samym będzie to największy tego typu obiekt w centralnej Polsce.
Zwyżki przewozów
PKP Cargo od niedawna ma nowy zarząd, dla którego kluczową sprawą jest dziś poprawa wyników finansowych grupy kapitałowej. Cel ten ma być realizowany m.in. poprzez systematyczne podnoszenie efektywności i dezinwestycje nieruchomościowe. Poza tym grupa nie chce za wszelką cenę pozyskiwać zleceń, ale stawia na ich odpowiednią rentowność.