Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.10.2025 12:37 Publikacja: 02.08.2022 03:00
W Zduńskiej Woli Karsznicach kosztem 100 mln zł netto grupa PKP Cargo wybuduje terminal, który będzie m.in. obsługiwał pociągi przewożące kontenery na trasie Chiny–UE
Foto: shutterstock
PKP Cargo, poprzez zależną firmę PKP Cargo Terminale, planuje budowę terminalu multimodalnego w Zduńskiej Woli Karsznicach (woj. łódzkie). W tym celu zawarto umowę z ZUE o wartości 100 mln zł netto. Podmiot ten do końca października 2023 r. ma wybudować infrastrukturę do przeładunku towarów, w tym tory i rozjazdy, płyty terminalu wraz z parkingiem i drogami.
Powstały obiekt będzie łączył i obsługiwał przewozy kolejowe i drogowe oraz ich kombinacje. W pierwszym etapie budowy terminal zajmie około 12 ha. Dzięki niemu grupa chce wzmocnić swoją pozycję na rynku usług terminalowych, zapewniając obsługę ładunków na tzw. Nowym Jedwabnym Szlaku (łączy Chiny z UE) oraz w połączeniach z polskimi i zagranicznymi portami.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Amerykański regulator rynku lotniczego - Federalna Agencja Transportu zezwoliła Boeingowi na zwiększenie produkc...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Prezydent Donald Trump uważa, że rosyjska propozycja, by Elon Musk i jego firma zajmująca się budową tuneli — Th...
To efekt m.in. spadających przewozów towarowych po polskich torach. Maleje popyt w Europie Zachodniej, trwa wojn...
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas