Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 28.08.2025 13:58 Publikacja: 02.08.2022 03:00
W Zduńskiej Woli Karsznicach kosztem 100 mln zł netto grupa PKP Cargo wybuduje terminal, który będzie m.in. obsługiwał pociągi przewożące kontenery na trasie Chiny–UE
Foto: shutterstock
PKP Cargo, poprzez zależną firmę PKP Cargo Terminale, planuje budowę terminalu multimodalnego w Zduńskiej Woli Karsznicach (woj. łódzkie). W tym celu zawarto umowę z ZUE o wartości 100 mln zł netto. Podmiot ten do końca października 2023 r. ma wybudować infrastrukturę do przeładunku towarów, w tym tory i rozjazdy, płyty terminalu wraz z parkingiem i drogami.
Powstały obiekt będzie łączył i obsługiwał przewozy kolejowe i drogowe oraz ich kombinacje. W pierwszym etapie budowy terminal zajmie około 12 ha. Dzięki niemu grupa chce wzmocnić swoją pozycję na rynku usług terminalowych, zapewniając obsługę ładunków na tzw. Nowym Jedwabnym Szlaku (łączy Chiny z UE) oraz w połączeniach z polskimi i zagranicznymi portami.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Jedynie 0,6 proc. przesyłek nie zostało przez klientów w Polsce odebranych, co jest wynikiem rekordowym w region...
Od początku 2026 roku w Grupie Lufthansy dojdzie do wielkich zmian. Swiss, Austrian Airlines i Brussels Airlines...
W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 r. w polskich portach lotniczych odprawiło się ponad 36 mln pasażerów....
Ponad sto zagranicznych masowców od miesiąca czeka na redzie portu Kaukaz na Morzu Czarnym. Przypłynęły po rosyj...
Do języka potocznego przeszło nieco romantyczne powiedzenie o tym, by może jednak rzucić wszystko i wyjechać w Bieszczady.
W branży przewozu osób drastycznie szybko ubywa kierowców. Liczba działalności gospodarczych na tym rynku po raz...
Kiedyś dotacje, teraz raczej kredyty na preferencyjnych warunkach. Podejście Brukseli do finansowania rozwoju przedsiębiorstw z branży rolno-spożywczej ewoluuje, ale niezmienne jest to, że wciąż firmy mogą liczyć na wsparcie. Co więcej, już nie tylko ze środków unijnych, ale także krajowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas