Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.10.2025 12:20 Publikacja: 07.06.2022 11:14
Foto: Bloomberg
Zezwolił na to prokurator unieważniając decyzję Colombo Commercial High Court, na mocy której maszyna miała zostać zatrzymana do czasu wydania ostatecznego wyroku. Pierwsze posiedzenie sądu handlowego było zaplanowane na 8 czerwca, a wcześniej Airbus sądownie został uziemiony do 16 czerwca. Prokurator generalny, przy przychylności rządu uznał jednak, że poddanie się naciskom właściciela maszyny niepotrzebnie popsułoby stosunki między Kolombo a Moskwą.
Sporna maszyna przyleciała do Kolombo 2 czerwca i miała zabrać stamtąd do Moskwy 200 turystów, którzy spędzili wakacje na Sri Lance. Władze lotniska, na polecenie sądu handlowego zdecydowały się na zatrzymanie tego samolotu, ponieważ należy on do części floty Aerofłotu, która jest nielegalnie eksploatowana, posiada podwójną rejestrację (oryginalną i rosyjską) i została znacjonalizowana przez Rosjan. Właścicielem Airbusa 330 w tym wypadku jest irlandzka firma leasingowa Celestial Aviation Trading. Na takie maszyny, których rosyjscy przewoźnicy mają kilkadziesiąt, „polują” teraz wyspecjalizowane firmy.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Amerykański regulator rynku lotniczego - Federalna Agencja Transportu zezwoliła Boeingowi na zwiększenie produkc...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Prezydent Donald Trump uważa, że rosyjska propozycja, by Elon Musk i jego firma zajmująca się budową tuneli — Th...
To efekt m.in. spadających przewozów towarowych po polskich torach. Maleje popyt w Europie Zachodniej, trwa wojn...
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas