Reklama

Niskie loty po pandemii i na dodatek dużo droższe

Setki odwołanych i opóźnionych rejsów. Okrojony serwis na pokładzie. Apele przewoźników, żeby podróżować tylko z bagażem podręcznym. I drożej niż przed pandemią. Tak wyglądają podróże, kiedy większość krajów znosi ograniczenia.

Publikacja: 03.05.2022 21:43

Niskie loty po pandemii i na dodatek dużo droższe

Foto: Adobe Stock

Do tego dochodzą niespójne, nawet w Unii Europejskiej, przepisy sanitarne. W Polsce pandemii już „nie będzie” od połowy maja. W Austrii, Niemczech i Francji maseczki wymagane są na lotniskach i na pokładach samolotów.

W Polsce mieliśmy protest kontrolerów lotów, którzy zagrozili odejściem od stanowisk od 1 maja. Ostatecznie niebo pozostało otwarte i konflikt zakończył się rozejmem z pracodawcą, i majówka minęła bez zakłóceń. W czasie minionego długiego weekendu tablica odlotów na warszawskim Lotnisku Chopina pokazywała kilkanaście odwołanych rejsów Enter Airu, Wizz Airu i czarterowego czeskiego Smartwingsa. Większość z nich to były odloty do miejscowości typowo wakacyjnych – w Grecji i Hiszpanii oraz Bułgarii. Okazało się jednak, że rejsy Entera miały zmienioną godzinę wylotu, maszyny Wizz Airu miały zaplanowane przebazowania na inne lotniska i tych lotów nie wykonały. Tylko Smartwings rzeczywiście odwołał swoje trzy rejsy. Na lotnisku w Modlinie, skąd operuje Ryanair, niemal wszystkie rejsy odbyły się o czasie, niektóre samoloty nawet przylatywały wcześniej, a 3 maja tylko jeden (z Wiednia) przyleciał 50 minut później.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak: PKP Intercity przywróci połączenia do 14 miast
Transport
Polska zamknęła granicę. Chińskie towary popłyną przez rosyjską Arktykę
Transport
Pokłosie zamówienia LOT-u. Airbus podwoi zatrudnienie w Polsce
Transport
PKP Cargo musi szukać zleceń i oszczędności
Transport
LOT rośnie szybciej niż konkurencja. Ale problemów nie brakuje
Reklama
Reklama