Reklama

Komisja Europejska żąda wyjaśnień od Berlina i Paryża ws. dyskryminowania przewoźników z Polski

Komisja Europejska zażądała wyjaśnień od Berlina i Paryża w sprawie dyskryminowania przewoźników z innych krajów UE. A Danię i Finlandię postawiła przed unijnym sądem.

Aktualizacja: 17.06.2016 07:43 Publikacja: 16.06.2016 21:00

Komisja Europejska żąda wyjaśnień od Berlina i Paryża ws. dyskryminowania przewoźników z Polski

Foto: Adobe Stock

O planowanej interwencji KE „Rzeczpospolita" informowała już tydzień temu. Decyzja dotyczy obowiązującej od 1 stycznia 2015 roku niemieckiej ustawy o płacy minimalnej (tzw. MiLoG) oraz wchodzącej w życie od 1 lipca 2016 roku francuskiej ustawy o działalności gospodarczej (tzw. loi Macron). – Systemowe zastosowanie tych rozwiązań prawnych do każdego rodzaju transportu jest nieproporcjonalne i stanowi przejaw dyskryminacji – powiedział rzecznik KE Jakub Adamowicz.

Rządy obu krajów dostaną z Brukseli wezwania do usunięcia uchybień, co jest pierwszym etapem procedury o naruszenie unijnego prawa. Standardowo mają dwa miesiące na odpowiedź i ewentualną obronę swoich przepisów. Jeśli nie będzie ona satysfakcjonująca, to w drugim etapie dostaną uzasadnioną opinię, stanowiącą już konkretne zalecenie zmiany prawa. Jeśli i to nie podziała, w trzecim etapie Komisja może skierować wniosek do unijnego Trybunału Sprawiedliwości. Ten nie tylko w sposób ostateczny może nakazać zmianę prawa, ale też zdecydować o sankcjach finansowych liczonych za każdy dzień zwłoki w działaniu.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Lotnisko w Gdańsku nie chciało chińskich skanerów bagażu. Jest wyrok w sprawie
Transport
Premier Donald Tusk: To już nie pilnowanie łąki. Co zrobiono w Porcie Polska?
Transport
Jak PPL będzie finansował CPK. Docelowo udziały wzrosną z 49 do 100 proc.
Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama