Koniec rosyjskich marzeń o konkurowaniu z Boeingiem

Samolot MC-21 miał być rosyjskim konkurentem dla Airbusa 320 i Boeinga 737 MAX i przełamać ten duopol na rynku kompozytowych samolotów wąskokadłubowych średniego zasięgu. Nie będzie.

Publikacja: 06.03.2022 12:28

Koniec rosyjskich marzeń o konkurowaniu z Boeingiem

Foto: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Z powodu sankcji ze współpracy wycofali się zachodni dostawcy, a lokalnych odpowiedników najważniejszych komponentów nie ma. Rosjanie pracowali nad tym projektem od 30 lat, ale nie byli w stanie uruchomić produkcji bez współpracy z Zachodem. A MC-21 miał latać już w roku 2012.

Obecne sankcje są kolejnymi, które najprawdopodobniej udaremnią, a w każdym razie znacząco opóźnią ten projekt. Wcześniej wprowadził je rząd amerykański za czasów prezydentury Donalda Trumpa. Od tego czasu Rosjanie znaleźli lokalnych dostawców kompozytów. Rosyjscy producenci awioniki mają być gotowi w 2023 roku.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Aeroflot wstrzymuje rejsy zagraniczne
Transport
Globalne sojusze lotnicze nie chcą rosyjskich przewoźników
Transport
Aeroflot wyrzucony z systemów rezerwacyjnych
Transport
Pierwszy lot rosyjskiego samolotu średniego zasięgu MC-21
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Transport
Rosjanie bliżej własnego samolotu pasażerskiego