Reklama

Koniec rosyjskich marzeń o konkurowaniu z Boeingiem

Samolot MC-21 miał być rosyjskim konkurentem dla Airbusa 320 i Boeinga 737 MAX i przełamać ten duopol na rynku kompozytowych samolotów wąskokadłubowych średniego zasięgu. Nie będzie.

Publikacja: 06.03.2022 12:28

Koniec rosyjskich marzeń o konkurowaniu z Boeingiem

Foto: Chris Ratcliffe/Bloomberg

Z powodu sankcji ze współpracy wycofali się zachodni dostawcy, a lokalnych odpowiedników najważniejszych komponentów nie ma. Rosjanie pracowali nad tym projektem od 30 lat, ale nie byli w stanie uruchomić produkcji bez współpracy z Zachodem. A MC-21 miał latać już w roku 2012.

Obecne sankcje są kolejnymi, które najprawdopodobniej udaremnią, a w każdym razie znacząco opóźnią ten projekt. Wcześniej wprowadził je rząd amerykański za czasów prezydentury Donalda Trumpa. Od tego czasu Rosjanie znaleźli lokalnych dostawców kompozytów. Rosyjscy producenci awioniki mają być gotowi w 2023 roku.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Biznes
Aeroflot wstrzymuje rejsy zagraniczne
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Globalne sojusze lotnicze nie chcą rosyjskich przewoźników
Transport
Aeroflot wyrzucony z systemów rezerwacyjnych
Transport
Pierwszy lot rosyjskiego samolotu średniego zasięgu MC-21
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Rosjanie bliżej własnego samolotu pasażerskiego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama