Poinformował o tym w czwartek szef firmy Warren East.
"W ciągu ostatnich kilku miesięcy zdywersyfikowaliśmy nasze źródła. Ponadto zgromadziliśmy zapasy od naszego rosyjskiego dostawcy" - powiedział gazecie Daily Telegraph. "Możemy też pozyskiwać tytan z innych miejsc. Zakładamy, że nie będziemy brać tytanu z Rosji”.
Roll-Royce nie jest jedynym klientem rosyjskiego koncernu VSMPO-AVISMA Corporation - największego dostawcy tytanu dla światowego lotnictwa, kontrolowanego przez rosyjską korporację zbrojeniową Rostech.
W listopadzie 2021 r amerykański Boeing podpisał z Rosjanami Memorandum o partnerstwie strategicznym podczas Dubai Aviation Exhibition. Zgodnie z tym dokumentem, AVISMA pozostaje głównym dostawcą tytanu dla wszystkich nowych samolotów cywilnych Boeing Commercial Airplanes (777X), jak również dla istniejących modeli (737, 787, 777). Amerykanie byli głównymi dostawcami wysokich technologii dla rosyjskiej fabryki.
Czy i ta współpraca zostanie zerwana? W świetle nowych sankcji Białego Domu, amerykański biznes ma zakaz prowadzenia interesów w Rosji.