Reklama

FAA i FCC "oberwały" w Kongresie za łączność 5G

Amerykańscy kongresmeni olstro skrytykowali dwa urzędy centralne, lotnictwa FAA i łączności FCC, że doprowadziły do kompromitującego impasu w lotnictwie i sektorze łączności z powodu nowego pasma C na lotniskach. Szef FAA przyznał, że „jako kraj musimy spisywać się lepiej”

Publikacja: 06.02.2022 14:37

FAA i FCC "oberwały" w Kongresie za łączność 5G

Foto: Bloomberg

Szef FAA, Steve Dickson składał wyjaśnienia członkom podkomisji Izby Reprezentantów ds. transportu i infrastruktury, a jej członkowie dawali wyraz frustracji z powodu działań jego urzędu i Federalnej Komisji Łączności FCC, dopytywali dlaczego tego impasu nie rozwiązano wcześniej. Najważniejszy członek Partii Republikańskiej w tej podkomisji, Garret Graves stwierdził wręcz, że FAA i FCC „stchórzyły wobec siebie albo doszło do czegoś śmiesznego i teraz mamy do czynienia z zagrożeniem bezpieczeństwa w lotnictwie. Musieliśmy odwoływać loty, to wstyd”.

Wprowadzenie nowego pasma przez Verizon i AT&T nastąpiło 19 stycznia, po odroczeniu operacji o 2 tygodnie. Ze względów bezpieczeństwa nową łączność 5G uruchomiono w ok. 510 stacji bazowych.

Dickson powiedział, że urzędy federalne muszą ulepszyć koordynację działań w takich sprawach, bo w przyszłości pojawią się dodatkowe problemy z tym pasmem. — Nikt nie był zadowolony z tej procedury. Nie przysłużyła się lotnictwu, z pewnością nie FAA, a także nie sektorowi łączności. Z całą pewnością musimy robić to lepiej jako kraj — cytuje go Reuter.

Lotnictwo i urząd uprzedzały, że interferencja pasma 5G może wpłynąć na delikatną elektronikę samolotów, na radiowe wysokościomerze, które podają wysokość samolotu nad ziemią tuż przed lądowaniem i są używane w warunkach ograniczonej widoczności. Prezesi linii lotniczych ostrzegli 17 stycznia o zbliżającym się kryzysie w lotnictwie o katastrofalnych skutkach, który mógł uziemić niemal cały ruch samolotów.

— Kluczem wszystkiego i jest wczesna i bardzo przejrzysta wymiana danych między lotnictwem i operatorami łączności bezprzewodowej — powiedział Dickson i dodał, że to zaczęło się tak naprawdę dopiero pod koniec grudnia. Zapowiedział, że FAA może mieć za rok nowe normy dla wysokościomierzy. Dotąd zatwierdził 20 proc. ich modeli i zgodził się na 90 proc. lądowań samolotów cywilnych w strefach ograniczonej widoczności z pasmem C 5G.

Reklama
Reklama

Czytaj więcej

Łączność 5G wzbudza skrajne emocje. Trudem zadanie Kongresu

John Klatko (R) naciskał na Dicksona, dlaczego tak długo FAA i FFC zwlekały z zawarciem porozumienia o dzieleniu się informacjami. — Wiedział pan od dawna, że to narasta. Jak do licha doszliśmy do momentu, w którym było tyle majstrowania? Pracowaliśmy nad tym 5 lat — mówił

Przewodniczący komisji, Peter DeFazio powiedział na wysłuchaniu, że ostatnie wydarzenia pokazują, iż „obecna procedura sprzedaży aukcyjnej pasma łączności przez urzędy centralne jest całkowicie nietrafiona”. Uważa, że potrzeby lotnictwa w zakresie bezpieczeństwa należy traktować priorytetowo. — Nie wysłanie jednej wiadomości jest mniej poważne od samolotu, który spadnie z nieba — dodał.

Prezes grupy łączności CTIA, Meredith Attwell Parker powiedziała, że nie rozumie, „dlaczego nie doszło do rozwiązania” tej sprawy przynajmniej przed aukcją pasma C w grudniu 2020. Uważa, że operatorzy łączności spełnili wszystkie przepisy inwestując 80 mld dolarów w kupno tego pasma.

Szefowa FCC, Jessica Rosenworcel nie stawiła się na przesłuchanie z powodu konfliktu w harmonogramie spotkań. W styczniu na konferencji prasowej powiedziała, że „wraz z używaniem coraz więcej fal w łączności będziemy musieli bardziej koordynować działania, wcześniej i częściej”.

Transport
Linie lotnicze liczą zyski. Rynek europejski w rozkwicie
Transport
Fiasko zakupu Smartwings. Co dalej z ekspansją LOT-u?
Transport
Czeski Smartwings jednak nie dla LOT-u. Wygrali Turcy
Transport
„Trójka z Zatoki”. Dlaczego arabskie linie lotnicze odniosły sukces
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Transport
Administracja Trumpa umarza 11 mln dol. kary dla Southwest Airlines
Materiał Promocyjny
Nadciąga wielka zmiana dla branży tekstylnej. Dla rynku to też szansa
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama