SES dostarczy nowego satelitę SES-17 zbudowanego przez spółkę Thalesa i włoską Leonardo-Finmeccanica, Thales Alenia Space, który zostanie wystrzelony na orbitę w 2020 r.

Producenci sprzętu łączności i linie lotnicze przygotowują się do rynku szacowanego na 1-2 mld euro rocznie pod koniec dekady, kiedy połączenia satelitarne powinny zapewnić dostęp do szybkiego Internetu w większości lotów.

System FlyLIVE pojawi się latem 2017 z wykorzystaniem dwóch satelitów będących już na orbicie oraz trzeciego, SES-17, pozwalając na korzystanie z Internetu w lotach przez Atlantyk.

Prezes Thalesa, Patrice Caine poinformował o dyskusjach prowadzonych z kilkoma przewoźnikami na kontynencie amerykańskim. - Biedzie to taka sama klasa usługi jak obecnie w domu za pośrednictwem światłowodów - wyjaśnił na konferencji prasowej w Paryżu; przewiduje duży wzrost popytu na rynku, na którym działa już amerykańska część Panasonica.

Liczba samolotów podłączonych do szybkiego Internetu powinna wzrosnąć z 5 tys. obecnie do 15 tys. w 2025 r. - stwierdził z kolei prezes SES, Karim Michel Sabbagh.

Dla linii lotniczych korzystanie z Internetu podczas lotu za pośrednictwem satelitów pozwoli zamienić to co jest teraz kosztem w źródło dodatkowych przychodów