Reklama

Port Gdynia z perspektywą wzrostu przeładunków

W piątek 29 stycznia mija termin składania ofert na wybór prywatnego partnera do budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni.

Aktualizacja: 25.01.2021 22:48 Publikacja: 25.01.2021 21:00

Gdyński port zakończył 2020 rok wzrostem przeładunków o 2,9 proc. do 24,6 mln ton

Gdyński port zakończył 2020 rok wzrostem przeładunków o 2,9 proc. do 24,6 mln ton

Foto: shutterstock

W marcu zarząd gdyńskiego portu ma ocenić propozycje, natomiast od kwietnia do listopada będą trwały konsultacje już z wąską grupą kilku potencjalnych kontrahentów. Finał nastąpi jesienią przyszłego roku – wtedy planowane jest podpisanie z wybraną firmą 30-letniej umowy obejmującej budowę i eksploatację portu.

Ta gigantyczna inwestycja realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego ma umożliwić obsługę statków oceanicznych o długości nawet 490 me. To zarazem jedno z najważniejszych przedsięwzięć mających zwiększyć atrakcyjność polskich portów dla zagranicznych linii żeglugowych. Eksperci globalnej firmy doradczej EY zakładają, że partnerem prywatnym najprawdopodobniej zostanie światowej klasy operator, który będzie w stanie przyciągnąć do Portu Gdynia ładunki.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Transport
Jak Putin doleci do Budapesztu? Viktor Orbán mówi, że wszystko załatwi
Transport
Wreszcie dobre wiadomości z Boeinga. Samolotów B737 MAX będzie coraz więcej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Transport
Kreml chce, by Musk zbudował tunel z Alaski do Syberii. Trump: Ciekawy pomysł
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama