Przetargi dotyczą wdrożenia systemu na odcinkach sieci bazowej TEN-T: Kunowice – Terespol, Łowicz – Łuków i Podłęże – Rzeszów.
System ERTMS/ETCS poziomu 2 powstać ma na trasie E20 Kunowice – Terespol (z wyłączeniem węzła warszawskiego) oraz E30 odcinek Podłęże – Rzeszów. Na linii C-E20 Łowicz – Łuków powstać ma ERTMS/ETCS poziomu 1.
Spółka wyjaśniła, że prace obejmą łącznie ok. 990 km linii kolejowych. Do współpracy z systemem przystosowane zostaną także urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Powstaną dwa lokalne centra sterowania (LCS) w Rzepinie i Zbąszynku, a trzy zostaną zmodernizowane (LCS Opalenica, LCS Błonie i LCS Mińsk Mazowiecki). W ramach prac zostaną zabudowane dwa centra sterowania radiowego (RBC) na odcinku Podłęże - Rzeszów oraz jedenaście RBC na odcinku Kunowice - Terespol.
PKP PLK mają też przygotować do wdrażania nowoczesnych technologii infrastrukturę kolejową podczas obecnie realizowanych prac modernizacyjnych na odc. Kraków – Rzeszów, Sochaczew – Swarzędz i Siedlce - Terespol.
"Wdrożony już na ok. 340 km linii (m.in. CMK) nowoczesny, cyfrowy system zarządzania ruchem kolejowym, umożliwia jeszcze sprawniejsze i bezpieczniejsze prowadzenie ruchu pociągów. Docelowo, system zostanie zabudowany na najważniejszych liniach kolejowych w kraju. To trasy o znaczeniu międzynarodowym, wykorzystanie systemu pozwoli więc na dogodne połączenia z siecią kolei europejskich" - dodał zarządca infrastruktury.