Udzielny folwark Odessa

Władze odeskiego portu nie chcą zagranicznego inwestora. Oznacza to bowiem utratę wpływów i dochodów z układu korupcyjnego, który od lat obowiązuje w porcie.

Aktualizacja: 03.02.2017 16:50 Publikacja: 03.02.2017 15:12

Udzielny folwark Odessa

Foto: Bloomberg

Odeski port to po kolejach państwowych kolejna państwowa ukraińska firma, w której stary układ korupcyjny sprzeciwia się wszelkim zmianom, a szczególnie wprowadzeniu zagranicznych menadżerów (kolej) czy inwestorów (port).

Jak podaje agencja Unian - w październiku 2016 r firma P&O Maritime - spółka zależna największego operatora portowego - DP World ze Zjednoczonych Emitatów Arabskich, podpisała memorandum w ministerstwie infrastruktury Ukrainy. Zgłosiła w nim gotowość inwestowania 50 mln dol. w rozwój odeskiego portu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii
Transport
Konflikt Indii z Pakistanem. Mnóstwo lotów odwołanych bądź wydłużonych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem