British Airways chcą sprzedać swoją siedzibę

Grupa lotnicza IAG pozyskała z emisji obligacji 1,2 mld euro (1,43 mld dol.) na przetrwanie dłuższej zapaści w transporcie, a British Airways rozważa sprzedaż budynku swej centrali, bo pracownicy przeszli na telepracę w domu.

Aktualizacja: 21.03.2021 15:14 Publikacja: 21.03.2021 15:09

British Airways chcą sprzedać swoją siedzibę

Foto: Fotorzepa, BS/RB

Właściciel British Airways, Iberii, Vuelinga, Aer Lingusa zużywa z powodu pandemii 185 mln euro tygodniowo mimo ograniczenia kosztów, bo korzysta tylko z 20 proc. swych mocy przewozowych — pisze Reuter. Podobnie jak inni, liczy na sezon letnich urlopów, ale rosnąca liczba zakażonych i wolne tempo szczepień w Europie mogą zniweczyć te nadzieje.

IAG stwierdziła w lutym, że ma dość środków na przetrwanie kryzysu, ale szuka nowych opcji pozyskania pieniędzy. W ostatnim tygodniu postanowiła wyemitować obligacje. Pozyskane środki pozwolą jej wytrzymać dłuższy zastój albo zapewnią elastyczność w wykorzystaniu odradzającego się popytu na podróże.

Popyt na jej papiery był większy od oczekiwanego, udało się więc zdobyć 1,2 mld euro, a nie miliard. Obligacje wyemitowała w dwóch transzach: za 500 mln do wykupu w 2025 r. i 700 mln do wykupu w 2029 r., z rentownością odpowiednio 2,75 proc. i 3,75 proc. Emisją zarządzały banki BBVA, Goldman Sachs, Morgan Stanley i Santander.

BA nie potrzebuje budynku centrali

British Airways rozważają sprzedanie budynku swej siedziby, bo przejście na telepracę oznacza, że nie potrzebuje tak dużej powierzchni biurowej. Budynek Waterside koło lotniska Heathrow oddano w 1998 r. za 200 mln funtów (279 mln dol.), ewentualna sprzedaż mogłaby znacznie poprawić finanse przewoźnika. Mieści się w nim również centrala firmy matki IAG. Linia zastanawia się też nad sprzedażą słynnych dzieł sztuki, które wcześniej zdobiły luksusowe poczekalnie. „Dokonaliśmy restrukturyzacji naszego biznesu i zastanawiamy się, czy nadal potrzebujemy tak dużego budynku” — wyjaśnił rzecznik linii.

Aby przetrwać pandemię BA cięły koszty w 2020 r., zlikwidowały ponad 10 tys. miejsc pracy, załoga liczy teraz niecałe 30 tys., a większość nie pracuje w biurze, bo są to piloci, personel pokładowy, mechanicy i obsługa lotniska.

Dalsza przyszłość tego budynku jest zagrożona, bo jeśli dojdzie doi proponowanej rozbudowy lotniska, to zostanie zburzony. 

Właściciel British Airways, Iberii, Vuelinga, Aer Lingusa zużywa z powodu pandemii 185 mln euro tygodniowo mimo ograniczenia kosztów, bo korzysta tylko z 20 proc. swych mocy przewozowych — pisze Reuter. Podobnie jak inni, liczy na sezon letnich urlopów, ale rosnąca liczba zakażonych i wolne tempo szczepień w Europie mogą zniweczyć te nadzieje.

IAG stwierdziła w lutym, że ma dość środków na przetrwanie kryzysu, ale szuka nowych opcji pozyskania pieniędzy. W ostatnim tygodniu postanowiła wyemitować obligacje. Pozyskane środki pozwolą jej wytrzymać dłuższy zastój albo zapewnią elastyczność w wykorzystaniu odradzającego się popytu na podróże.

Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Rosyjskie tiry utknęły w Kazachstanie. Rośnie korupcja i straty
Transport
Budowa S16 na Mazurach na nowych zasadach. Co się zmieni? Kiedy kierowcy pojadą przebudowaną trasą?
Transport
Świetny rok dla lotnictwa. Polecimy taniej, chociaż z ograniczeniami
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
PKP lepsze od kolei niemieckich, ale w ogonie Europy