Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 18.01.2018 07:43 Publikacja: 17.01.2018 20:24
Stadler ma utrzymywać zespoły trakcyjne przez 18 lat. Na dostawę ma osiem lat.
Foto: Rzeczpospolita, Mateusz Włodarczyk
Kontrakt ma być zrealizowany do 2022 roku i przewiduje 18-letni okres utrzymania pojazdów. Przegranymi w tym przetargu są dwie polskie firmy – Pesa i Newag, które zaskarżyły wybór i odwołały się do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO). Wyrok był niekorzystny, więc skierowały sprawę do sądu. Przy tym Pesa ma zarzuty wobec oferty Stadlera, zaś Newag wobec obydwu konkurentów.
– Zaskarżenie wyroku KIO do sądu przez Pesę i Newag nie jest przeszkodą w podpisaniu umowy ramowej – powiedziała „Rzeczpospolitej" Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich. Dodała, że oferta Stadlera została uznana za lepszą (uzyskała najwyższą notę) po szczegółowej analizie kilku kluczowych kryteriów. – Nie są natomiast znane jeszcze terminy dostaw, ponieważ zależą od podpisania umów wykonawczych – dodała Donata Nowakowska.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Prawie 645 mln złotych zysku netto wypracowały Polskie Porty Lotnicze w 2024 roku. Taki wynik oznacza, że PPL ni...
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas