Jak będzie przejmować Lufthansa

Największa w Europie grupa Lufthansy została podzielona na dwa rodzaje przewoźników. Pierwsza, to linie premium, druga - linie niskokosztowe.

Publikacja: 11.02.2018 14:00

Carsten Spohr, prezes Lufthansy na prezentacji nowego logo linii lotniczych

Carsten Spohr, prezes Lufthansy na prezentacji nowego logo linii lotniczych

Foto: Bloomberg

W grupie pierwszej znaleźli się sama Lufthansa, szwajcarski Swiss i Austrian Airlines. Wydaje się, że ta grupa jest już zamknięta, może się rozwijać wyłącznie organicznie. To robi zresztą Lufthansa, która w styczniu 2018 roku zanotowała wzrost ruchu o 9,8 procent. Grupa druga, to niskokosztowe Eurowings i włączane do nich sukcesywnie Brussels Airlines. Zresztą właśnie Eurowings ma być w przyszłości platformą do przejmowania kolejnych przewoźników. Takich jak chociażby włoska Alitalia, która czeka na inwestora.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii
Transport
Konflikt Indii z Pakistanem. Mnóstwo lotów odwołanych bądź wydłużonych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem