Jak będzie przejmować Lufthansa

Największa w Europie grupa Lufthansy została podzielona na dwa rodzaje przewoźników. Pierwsza, to linie premium, druga - linie niskokosztowe.

Publikacja: 11.02.2018 14:00

Carsten Spohr, prezes Lufthansy na prezentacji nowego logo linii lotniczych

Carsten Spohr, prezes Lufthansy na prezentacji nowego logo linii lotniczych

Foto: Bloomberg

W grupie pierwszej znaleźli się sama Lufthansa, szwajcarski Swiss i Austrian Airlines. Wydaje się, że ta grupa jest już zamknięta, może się rozwijać wyłącznie organicznie. To robi zresztą Lufthansa, która w styczniu 2018 roku zanotowała wzrost ruchu o 9,8 procent. Grupa druga, to niskokosztowe Eurowings i włączane do nich sukcesywnie Brussels Airlines. Zresztą właśnie Eurowings ma być w przyszłości platformą do przejmowania kolejnych przewoźników. Takich jak chociażby włoska Alitalia, która czeka na inwestora.

Pozostało 90% artykułu
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Transport
Kiedy pierwszy samolot wyląduje na CPK? Wiceminister Maciej Lasek zdradza datę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Europa łaskawsza dla spalinowców
Transport
Rosja zbudowała 15 razy mniej samolotów pasażerskich niż chciał Putin
Transport
Strajk na budowie nadzorowanej przez Putina. Nie ma pieniędzy na wypłaty
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Transport
Od najbliższej soboty pociągi pojadą szybciej na głównych trasach