Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 24.02.2018 10:10 Publikacja: 24.02.2018 08:27
Foto: AFP
Na początku czerwca 2017 Emiraty Arabskie, Egipt, Bahrain raz Arabia Saudyjska wprowadziły blokadę tego kraju oskarżając władze w Dausze, że udzielają wsparcia terrorystom. Zdaniem analityków politycznych chodziło przede wszystkim o wyhamowanie rozwoju Kataru i uniemożliwienie dominacji tego kraju na Bliskim Wschodzie. Oskarżenie zostało odrzucone, ale gospodarka tego kraju mocno ucierpiała. — Niestety blokada zmieniła nasz model operacyjny. Musieliśmy zmniejszyć liczbę lotów wykonywanych samolotami wąskokadłubowymi i podstawić maszyny szerokokadłubowe, ponieważ trasę, jaką mają przelecieć wydłużyły się - powiedział prezes Qatar Airways, Akbar Al-Baker. Samoloty Qatar Airways nie mają prawa korzystania z przestrzeni powietrznej wszystkich krajów, które ogłosiły blokadę. Na przykład samolot, który startuje w Dausze i leci do Europy musi po starcie polecieć na wschód i dopiero potem, nad Iranem zawraca i kieruje się na północny zachód. Natomiast w lotach do Azji, maszyny kierują się również ostro na wschód i dopiero potem zmieniają kierunek na południowo-wschodni. Konieczność tych manewrów zwiększyła znacznie koszty operacyjne przewoźnika i wydłużyła czas pracy załóg. Qatar utrzymał prawie wszystkie połączenia, ale na niektórych rejsach, gdzie maszyny mniejsze zostały wymienione na większe, ich wypełnienie jest niższe, niż było to wcześniej. Nie zrezygnował jednak z dostaw zamówionych samolotów.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
W sobotę rano doszło do awarii systemu zarządzania ruchem lotniczym ATM_P 21 w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrz...
Po wprowadzeniu polskich kontroli ciężarówki dłużej czekają na wjazd do kraju. Dla krajowych transportowców jedn...
Po inwazji na Ukrainę Rosjanie i wprowadzeniu zachodnich sankcji Rosjanie chcieli przestawić przemysł lotniczy n...
To koniec arabskiej przygody Wizz Aira. Po ponad pięciu latach 1 września 2025 r. węgierski przewoźnik zamknie s...
Moda na motocykle przybiera na sile już od kilku lat. W ubiegłym roku liczba nowych rejestracji była dwa razy wyższa niż pięć lat wcześniej.
Dlaczego Ryanair zdecydował się na podpisanie wieloletniej umowy z lotniskiem w Modlinie? Powodów jest kilka. Gł...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas