Aktualizacja: 24.02.2018 10:10 Publikacja: 24.02.2018 08:27
Foto: AFP
Na początku czerwca 2017 Emiraty Arabskie, Egipt, Bahrain raz Arabia Saudyjska wprowadziły blokadę tego kraju oskarżając władze w Dausze, że udzielają wsparcia terrorystom. Zdaniem analityków politycznych chodziło przede wszystkim o wyhamowanie rozwoju Kataru i uniemożliwienie dominacji tego kraju na Bliskim Wschodzie. Oskarżenie zostało odrzucone, ale gospodarka tego kraju mocno ucierpiała. — Niestety blokada zmieniła nasz model operacyjny. Musieliśmy zmniejszyć liczbę lotów wykonywanych samolotami wąskokadłubowymi i podstawić maszyny szerokokadłubowe, ponieważ trasę, jaką mają przelecieć wydłużyły się - powiedział prezes Qatar Airways, Akbar Al-Baker. Samoloty Qatar Airways nie mają prawa korzystania z przestrzeni powietrznej wszystkich krajów, które ogłosiły blokadę. Na przykład samolot, który startuje w Dausze i leci do Europy musi po starcie polecieć na wschód i dopiero potem, nad Iranem zawraca i kieruje się na północny zachód. Natomiast w lotach do Azji, maszyny kierują się również ostro na wschód i dopiero potem zmieniają kierunek na południowo-wschodni. Konieczność tych manewrów zwiększyła znacznie koszty operacyjne przewoźnika i wydłużyła czas pracy załóg. Qatar utrzymał prawie wszystkie połączenia, ale na niektórych rejsach, gdzie maszyny mniejsze zostały wymienione na większe, ich wypełnienie jest niższe, niż było to wcześniej. Nie zrezygnował jednak z dostaw zamówionych samolotów.
Strajkują robotnicy jednej z największych państwowych placów budowy w Rosji – autostrady z Moskwy do Jekaterinburga na Uralu. Od kilku miesięcy nie dostają pensji, bo nie płaci im rosyjski odpowiednik GDDKiA. Budowa nowej autostrady jest osobiście nadzorowana przez Putina.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Budowa drogi ekspresowej S16 na odcinku Olsztyn-Biskupiec to pierwszy projekt GDDKiA w Polsce dla którego wdrożono zaktualizowane dokumenty kontraktowe w sprawie przepisów techniczno-budowlanych. Co to oznacza? Na jakim etapie jest ta inwestycja?
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Zniesienie kontroli na bułgarskich i rumuńskich granicach będzie dopalaczem dla handlu. Polskie firmy też mają apetyt na zwiększenie obrotów.
Chińscy dostawcy informują, że lada dzień Rosja poluzuje ograniczenia w kolejowym tranzycie z Chin do Europy.
Kolej niemiecka, Deutsche Bahn, uruchomiła pakiety turystyczne, które łączą przejazd koleją z noclegami w hotelu. W ofercie znalazły się wypady do dużych miast, a pierwszymi partnerami przedsięwzięcia zostali niemieccy touroperatorzy.
W nowym rozkładzie jazdy 2024/2025 wchodzącym w życie w sobotę 15 grudnia kolej zapowiada rekordowe czasy przejazdów, więcej połączeń, wygodniejsze pociągi. Kilka miast straci jednak dostęp do pendolino.
Rekordowe sumy zainwestuje także w porty morskie i lotniska. Zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK.
Polityka Banku Rosji dobija rosyjski transport drogowy. Większość rosyjskich firm zajmujących się przewozami towarowymi zakończy rok 2024 stratami, a około 30 proc. z nich grozi bankructwo. Jedynym ratunkiem jest szara strefa.
Listopad był szesnastym miesiącem spadków rejestracji przyczep i naczep. Na horyzoncie nie widać żadnych śladów poprawy.
Wyższe zyski, wyższa marża, tańsze paliwo i pełne samoloty. To dlatego w tym roku europejskie linie lotnicze zarobią na każdym przewiezionym pasażerze 8,2 dolara.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas