Reklama
Rozwiń
Reklama

Nowe pasmo łączności 5G znów odroczone

Operatorzy AT&T i Verizon odroczyli na jakiś czas wprowadzenie pasma nowej łączności 5G na niektórych lotniskach w USA, aby nie doszło do chaosu w transporcie lotniczym, czego obawiali się przewoźnicy. Prezydent Joe Biden podziękował za to obu operatorom.

Publikacja: 19.01.2022 14:33

Za zarezerwowanie miejsca dla klienta w samolocie wyczarterowanym przez FTI lub 5vorFlug niemieccy a

Za zarezerwowanie miejsca dla klienta w samolocie wyczarterowanym przez FTI lub 5vorFlug niemieccy agenci dostaną prowizję

Foto: Adobe Stock

Pierwotnie pasmo C łączności bezprzewodowej miało wejść w życie 5 stycznia, ale po prośbie ministra transportu USA i urzędu lotnictwa FAA obaj operatorzy zgodzili się na przesunięcie tego terminu na 19 stycznia.

Specjaliści obawiali się, że nowe pasmo może zakłócać odczyty radarowych wysokościomierzy mających zasadnicze znaczenie w nocnych lotach, zwłaszcza podczas lądowania i przy ograniczonej widoczności. Aparatura pokładowa samolotów pracuje w częstotliwości 4,2-4,4 GHz, nowe pasma AT&T i Verizona w zakresie 3,7-3,98 GHz. Nie istnieje więc ryzyko bezpośredniej interferencji, ale moc nadawania anten 5G albo części ich emisji skierowanych ku górze mogłyby stwarzać problemu niektórym wysokościomierzom. Zwracali na to również uwagę producenci samolotów, Airbus i Boeing. Problem dotyczy Stanów Zjednoczonych, gdzie ta częstotliwość jest zbliżona do stosowanych w Europie (3,4-3,8 GHz) i Korei (maksimum 3,7 GHz) — informują AFP i Reuters.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Transport
Wielka strata Boeinga. Ale w Seattle i tak wielka radość
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama