Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 18.06.2025 10:10 Publikacja: 18.12.2021 15:41
Airbus A380
Foto: Bloomberg
Airbus zrezygnował w lutym 2019 z produkcji olbrzymów zabierających na odległość do 15 tys. kilometrów 545 osób (a maksymalnie 853) na dwóch pokładach, z takimi atrakcjami, jak prysznice w I klasie, po zmontowaniu 272 sztuk, bo klienci woleli samoloty mniejsze i bardziej oszczędne.
123. samolot o numerze A6-EVS zamówiony przez Emirates, największego klienta na te olbrzymy, odleciał o zmierzchu z lotniska w Hamburgu, wykonał pożegnalne kółko nad tym miastem i obrał kierunek na Dubaj. Pożegnanie było świadomie skromne z powodu ograniczeń związanych z wirusem, ale również dlatego, że Airbus poświęca teraz w mediach więcej uwagi na korzyści dla środowiska mniejszych samolotów. Kontrastowało z widowiskowością premiery superjumbo w 2005 r. w obecności europejskich przywódców - pisze Reuter.
Airbus 220 w dwóch wersjach, a nie brazylijski Embraer, będzie za dwa lata stanowił trzon floty regionalnej LOT-...
Widmo kolejnych zwolnień powoduje, że załoga, poprzez organizacje związkowe, szuka wszelkich możliwych sposobów...
Od 2027 roku polecimy Airbusami A220 LOT-u. Niemal do ostatniej chwili polski przewoźnik zastanawiał się, czy wy...
Zaostrzenie konfliktu między Izraelem a Iranem i groźba jego eskalacji spowodowała potężne zakłócenie transportu...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Powtarza się sytuacja z jesieni 2024 r., kiedy kilka krajów Bliskiego Wschodu zamknęło swoją przestrzeń powietrz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas