Aktualizacja: 14.05.2025 03:23 Publikacja: 18.12.2021 15:41
Airbus A380
Foto: Bloomberg
Airbus zrezygnował w lutym 2019 z produkcji olbrzymów zabierających na odległość do 15 tys. kilometrów 545 osób (a maksymalnie 853) na dwóch pokładach, z takimi atrakcjami, jak prysznice w I klasie, po zmontowaniu 272 sztuk, bo klienci woleli samoloty mniejsze i bardziej oszczędne.
123. samolot o numerze A6-EVS zamówiony przez Emirates, największego klienta na te olbrzymy, odleciał o zmierzchu z lotniska w Hamburgu, wykonał pożegnalne kółko nad tym miastem i obrał kierunek na Dubaj. Pożegnanie było świadomie skromne z powodu ograniczeń związanych z wirusem, ale również dlatego, że Airbus poświęca teraz w mediach więcej uwagi na korzyści dla środowiska mniejszych samolotów. Kontrastowało z widowiskowością premiery superjumbo w 2005 r. w obecności europejskich przywódców - pisze Reuter.
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Jeśli nie dojdzie do porozumienia handlowego z Waszyngtonem, Komisja Europejska gotowa jest do wprowadzenia ceł...
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas