Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 19.10.2025 09:39 Publikacja: 10.12.2021 17:10
Foto: PAP, Roman Zawistowski
Opłaty są uzależnione od rodzaju drogi, kategorii pojazdu oraz limitu emisji spalin. Drożeją w granicach od 1 do 3 groszy za kilometr. W przypadku autostrad i dróg ekspresowych pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony i poniżej 12 ton z normą emisji do Euro 2 włącznie zapłacą 42 gr (obecnie 40 gr), z normą Euro 3 – 37 gr (35 gr), z Euro 4 – 30 gr (28 gr), a z normą co najmniej Euro 5 – 21 gr (20 gr). W przypadku dużych ciężarówek co najmniej 12-tonowych opłaty wyniosą: Euro 2 i niższe - 56 gr (53 gr), Euro 3 – 48 gr (46 gr), Euro 4 – 39 gr (37 gr) oraz z normą Euro 5 i wyższą – 29 gr (27 gr). Opłaty dla autobusów niezależnie od masy całkowitej są w takiej samej wysokości jak w przypadku pojazdów powyżej 3,5 t i poniżej 12 t.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Prezydent Donald Trump uważa, że rosyjska propozycja, by Elon Musk i jego firma zajmująca się budową tuneli — Th...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
To efekt m.in. spadających przewozów towarowych po polskich torach. Maleje popyt w Europie Zachodniej, trwa wojn...
Amerykanie są o krok od wprowadzenia ograniczeń w ruchu lotniczym USA-Chiny. A Donald Trump otwarcie mówi o bli...
Obecne tempo sprzedaży e-aut jest dalekie od unijnego celu. Producenci wycofują elektryczne modele.
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
PKP Intercity poprawia ofertę, bo w nowym rozkładzie jazdy na 2026 r. może zacząć tracić pasażerów na rzecz groź...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas