Wystartowały ITA. Alitalia uziemiona na zawsze

Nie jest to dobry czas na start nowej linii lotniczej. Bo rynek jest niesłychanie trudny. We Włoszech wystartowała ITA, następca Alitalii, która na dobre zostaje na ziemi.

Publikacja: 15.10.2021 13:41

Wystartowały ITA. Alitalia uziemiona na zawsze

Foto: AFP

Nie jest to wielkie zaskoczenie, bo Alitalia powinna zbankrutować już przynajmniej z 10 lat temu. Całkowita pomoc publiczna dla tej linii sięga już 10 mld euro (od 2001 roku) i była dostarczana najróżniejszymi kanałami i sposobami, aby choć trochę zmylić czujność Komisji Europejskiej, która dla Alitalii była wyjątkowo pobłażliwa.

ITA jest linią państwową. Jej flota, to samoloty należące do Alitalii, a za swoją nazwę w ostatni czwartek zapłaciła 90 mln euro. Do pracy przyjęła na początek 2,8 tysiąca osób z 10-tysięcznej załogi poprzednika. Na początek będzie miała bardzo ograniczoną siatkę, która ma się stopniowo rozwijać. To pomoże trzymać koszty w ryzach, co z kolei ma ułatwić dojście do zysków wówczas, gdy skończy się pandemia i wróci popyt na latanie.

Pozostało 83% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Hybrydy
Skoda Kodiaq. Co musisz wiedzieć o technologii PHEV?
Cykl Partnerski
Miasta w dobie zmiany klimatu
Czym jeździć
Skoda Kodiaq. Mikropodróże w maxisamochodzie
Transport
Kurierzy nie chcą ani etatów, ani pracy „na dziko”
Transport
Wojna nerwów w Boeingu. Nadchodzi kluczowe głosowanie
Transport
Bruksela nie dawała pieniędzy na rozwój lotnisk. A polskie porty je dostaną
Transport
Boeing się złamał i poprawił ofertę. Porozumienie jest blisko