Reklama
Rozwiń
Reklama

Port w Pireusie kontrolowany przez COSCO

Grecka agencja prywatyzacji przekazała chińskiemu operatorowi COSCO akcje stanowiące 16 proc. udziałów w porcie w Pireusie. Było to możliwe po zatwierdzeniu w parlamencie poprawki do umowy o koncesji. COSCO ma pełną kontrolę nad portem.

Publikacja: 08.10.2021 19:30

Port w Pireusie kontrolowany przez COSCO

Foto: Adobe Stock

We wrześniu parlament w Atenach wprowadził zmianę w umowie z COSCO, pozwalającą na podwyższenie udziałów w największym greckim porcie, co utorowało drogę dla dużych inwestycji — pisze Reuter.

W ramach umowy prywatyzacyjnej z 2016 r. — czego wymagały od Grecji MFW, Komisja Europejska i Europejski Bank Centralny — COSCO Shipping kupiła 51 proc. w zarządzie portu w Pireusie za 280 mln euro i zobowiązała się do zainwestowania ok. 294 mln euro w ciągu 5 lat w kupno dalszych 16 proc. Teraz agencja prywatyzacji (HRADF) dokonała transferu akcji na ateńskiej giełdzie, a Chińczycy zapłacili za nie 88 mln euro plus 11,87 mln z racji wyższych odsetek oraz przekazali gwarancje na 29 mln.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama