Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 04.07.2025 03:24 Publikacja: 08.10.2021 18:40
Foto: Adobe Stock
Węgrzy są zdeterminowani, aby transakcję zamknąć jeszcze w tym roku. A obecni właściciele mają dopiero teraz zastanowić się, jakie warunki muszą zostać spełnione, aby rozmowy mogły się w ogóle zacząć. Proces prywatyzacyjny rozpoczął się jeszcze w 2005 roku, a rząd w Budapeszcie pozbył się ostatniego pakietu akcji w 2011, czyli trochę ponad rok od czasu, kiedy do władzy doszedł Viktor Orban. Największym udziałowcem (55,44 proc. akcji) jest AviAlliance GmbH (dawniej Hochtief AirPort GmbH, którego właścicielem jest Canada’s Public Sector Pension Investment Board ), Singapore’s GIC Special Investments i Canada’s Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ) mają po nieco powyżej 21 proc. Ich koncesja na zarządzanie wygasa w 2080 roku.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Scandinavian Airlines (SAS) zamówiły u Brazylijczyków 55 samolotów E-195 E2. To maszyny, jakie ewentualnie miał...
Prezes Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej Magdalena Jaworska-Maćkowiak złożyła w Ministerstwie Infrastruktury...
Narodowy przewoźnik Australii, Qantas, padł ofiarą zmasowanego ataku cyberprzestępców. Linie lotnicze wciąż bada...
Niespełna 1 mld zł. ma kosztować rozbudowa Lotniska im. Chopina w Warszawie. Z "nowego" Okęcia pasażerowie mają...
Założono, że do 2031 r. nastąpi stabilizacja sytuacji płynnościowej spółki, spłata zobowiązań, wzrost efektywnoś...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas