Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 19.07.2025 03:59 Publikacja: 08.10.2021 18:40
Foto: Adobe Stock
Węgrzy są zdeterminowani, aby transakcję zamknąć jeszcze w tym roku. A obecni właściciele mają dopiero teraz zastanowić się, jakie warunki muszą zostać spełnione, aby rozmowy mogły się w ogóle zacząć. Proces prywatyzacyjny rozpoczął się jeszcze w 2005 roku, a rząd w Budapeszcie pozbył się ostatniego pakietu akcji w 2011, czyli trochę ponad rok od czasu, kiedy do władzy doszedł Viktor Orban. Największym udziałowcem (55,44 proc. akcji) jest AviAlliance GmbH (dawniej Hochtief AirPort GmbH, którego właścicielem jest Canada’s Public Sector Pension Investment Board ), Singapore’s GIC Special Investments i Canada’s Caisse de dépôt et placement du Québec (CDPQ) mają po nieco powyżej 21 proc. Ich koncesja na zarządzanie wygasa w 2080 roku.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Po wprowadzeniu polskich kontroli ciężarówki dłużej czekają na wjazd do kraju. Dla krajowych transportowców jedn...
Po inwazji na Ukrainę Rosjanie i wprowadzeniu zachodnich sankcji Rosjanie chcieli przestawić przemysł lotniczy n...
To koniec arabskiej przygody Wizz Aira. Po ponad pięciu latach 1 września 2025 r. węgierski przewoźnik zamknie s...
Dlaczego Ryanair zdecydował się na podpisanie wieloletniej umowy z lotniskiem w Modlinie? Powodów jest kilka. Gł...
Moda na motocykle przybiera na sile już od kilku lat. W ubiegłym roku liczba nowych rejestracji była dwa razy wyższa niż pięć lat wcześniej.
Incydenty w rosyjskiej przestrzeni powietrznej, powtarzające się wstrzymanie ruchu i zamknięte lotniska, to dzis...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas