Branża logistyczna przechodzi metamorfozę, a na rynek, zdominowany dotąd przez tradycyjne firmy kurierskie, wchodzą nowi gracze. To efekt tego, że klienci chcą otrzymywać przesyłki coraz szybciej – tego samego dnia (tzw. same day delivery), a nawet w ciągu paru godzin od zamówienia. Dla wielu tradycyjnych firm paczkowych stanowi to wyzwanie. Stąd w ekspresowy biznes wchodzą operatorzy przewozów osobowych, którzy dysponują już potężną flotą taksówek. Choć tego typu dostawy na razie są jeszcze niszą w segmencie KEP (kurier, ekspres, paczka), to trend jest wyraźny.
Kurier w taksówce
Wiele korporacji taxi w czasie pandemii, gdy notowały spadki zamówień ze strony pasażerów, zaczęło wozić przesyłki, których – w konsekwencji boomu na e-zakupy – dynamicznie przybywało. Część z tych operatorów dostrzegła jednak w tych usługach na tyle duży potencjał, by oprzeć o nie jedną z nóg biznesowych. Tak jest m.in. w przypadku iTaxi. Jak się dowiedzieliśmy, spółka uruchomiła projekt związany z usługą kurierską. Jarosław Grabowski, prezes iTaxi, potwierdza.
– Koncentrujemy się na głównym biznesie, czyli przewozie pasażerów. Niemniej będziemy wozić paczki, choć będziemy to robić w pewnej niszy. Nie chodzi nam o konkurowanie z firmami kurierskimi, tylko o poszerzenie usług dla klientów biznesowych, z którymi już współpracujemy – zastrzega.
Czytaj więcej
Coraz więcej przesyłek odbierana w punktach i paczkomatach.