Obie grupy ogłosiły we wrześniu 2017 r. zamiar utworzenia największego w Europie producenta taboru szynowego, 23 marca podpisały umowę przewidującą lokalizację nowego podmiotu w Paryżu i notowanie go na tamtejszej giełdzie licząc na sfinalizowanie porozumienia do końca bieżącego roku.
Projekt oznaczał wsparcie dla ekipy Emmanuela Macrona, ale wywołał krytyczne reakcje polityków opozycji. Władze twierdziły, że będzie chronić miejsca pracy we Francji, krytycy uważali, że Francja straci kontrolę nad kultowym superszybkim pociągiem TGV. Dział TGV-ICE obu firm, sprzętu sygnalizacyjnego i technologii torów osiągałby obroty 145,3 mld euro.
Obu firmom zależy na połączeniu, aby zmniejszyć konkurencyjne zagrożenie ze strony dużo większej China Railways Rolling Stock Corp i kanadyjskiej Bombardier Transportation.
Komisja Europejska oświadczyła jednak w komunikacie, że obawia się tej koncentracji, bo może zmniejszyć konkurencję w dostawach rożnych typów pociągów i systemów sygnalizacji, a nowy podmiot będzie globalnym liderem o trzykrotnie większym udziale rynkowym od najbliższego rywala, więc nie będzie obawiać się nikogo.
„Komisja zbada, czy projekty kupna Alstoma przez Siemensa pozbawi europejskich operatorów kolejowych możliwości wyboru dostawców i innowacyjnych wyrobów i czy doprowadzi do wzrostu cen" dla użytkowników — oświadczyła komisarz Margrethe Vestager. Jej pion odrzucił też argumenty Siemensa dotyczące CRRC stwierdzając, że istnieje mała możliwość w możliwej do przewidzenia przyszłości wejścia chińskich dostawców na rynek taboru szynowego i sprzętu sygnalizacyjnego.