W skład Airport Consultative Committee (ACC) wejdą przedstawiciele linii lotniczych, którzy planują korzystać z nowego lotniska. IATA zaprosiła do komitetu wszystkich zainteresowanych przewoźników (także niezrzeszonych w tej organizacji). Co ciekawe, mimo wstępnych założeń, że z CPK nie będą korzystały linie niskokosztowe, to oprócz przewoźników dotychczas operujących z Lotniska Chopina – np. LOT-u, Lufthansy, British Airways, Air France, KLM, będą to również tzw. linie niskokosztowe i cargo.
Nie da się dobrze zaplanować lotniska, nie pytając o zdanie tych, którzy będą z niego korzystać, czyli przede wszystkim linii lotniczych. Budujemy więc konsekwentnie bazę wiedzy, która posłuży nam do przygotowania planu generalnego, czyli masterplanu Portu Lotniczego Solidarność — przyznaje Mikołaj Wild , pełnomocnik rządu ds. CPK.
Inauguracyjne spotkanie zostało wyznaczone w Warszawie na 18 lipca i w tym roku odbędą się kolejne. Działalność ACC będzie miała na celu weryfikację założeń koncepcyjnych CPK, uzgodnienie ich z potrzebami przewoźników, wprowadzenie do koncepcji ewentualnych korekt oraz wstępną analizę kosztów i korzyści. Cel jest taki, żeby planowane rozwiązania były zgodne z oczekiwaniami i potrzebami przewoźników: technicznymi, operacyjnymi i finansowymi.
Przedstawiciele zarządu CPK nie ukrywają, że zależy im na jak najszerszych konsultacjach z branżą lotniczą. — Chcemy, aby ich efektem było powstanie nowego portu lotniczego między Warszawą i Łodzią, który uwzględnia potrzeby wszystkich jego klientów: przewoźników, firm działających w porcie i świadczących dla niego usługi, a przede wszystkim pasażerów – mówi Dariusz Sawicki, członek zarządu CPK ds. części lotniskowej inwestycji.
Ze współpracy z CPK zadowolone jest również IATA. Prezes tej organizacji, Alexandre de Juniac wielokrotnie w rozmowach z „Rzeczpospolitą” podkreślał znaczenie tego projektu. Teraz jego zastępca odpowiadający z lotnictwo europejskie, Rafael Schvartzman przypomina, że według prognoz europejski rynek podróży lotniczych do roku 2037 wzrośnie o połowę. — Dlatego właśnie jest budowa infrastruktury, która będzie w stanie na to zapotrzebowanie odpowiedzieć. Cieszymy się, że poprzez projekt CPK możemy zaoferować pasażerom rozwiązanie, na które czekają – mówi Rafael Schvartzman.