Grandi Stazioni Retail zostanie wyodrębniona z filii Grandi Stazioni, co pozwoli wystawić ją na sprzedaż. Wartość transakcji może wynieść 600-800 mln euro wraz z długiem. Cesja jest częścią programu prywatyzacji realizowanego przez rząd, który stara się zapanować nad długiem finansów publicznych. W maju doszedł do rekordowych 2,2 bln euro.
Skarb państwa chce także sprzedać w 2016 r. udział w kolei FdS, przygotowuje się również do zbycia nawet do 40 proc. poczty Posta Italiana.
Wyodrębnienie działu sklepowo-restauracyjnego spowoduje, że kolej zachowa w nim ponad 50 proc., a reszta zostanie w rodzinie Benettonów, w firmie Pirelli, kolei francuskiej SNCF i w firmie budowlanej Vianini Lavori. Ci inwestorzy chcą sprzedać całość udziałów.
Doradcami sektorowymi i finansowymi tej sprzedaży są firma doradcza McKinsey i bank Rothschild. Do połowy września mają zebrać wstępne oferty o zainteresowaniu kupnem. Kupowaniem udziałów we włoskiej infrastrukturze są zainteresowane fundusze narodowe i firmy private equity.