Aktualizacja: 24.04.2017 06:41 Publikacja: 23.04.2017 17:59
Foto: Bloomberg
Wśród europejskich średniaków LOT wypada korzystnie. Ale większość rywali ma potężnego inwestora.
Foto: Rzeczpospolita
W całej Europie, kiedy pod uwagę brane są także linie niskokosztowe, bezkonkurencyjny jest Ryanair, znany z tego, że równie szybko ogłasza otwarcie nowych rejsów, jak i je zamyka. Ale liczba 193 nowych tras Ryanaira w latach 2016–2017 jest imponująca. Z tego 40 to połączenia z polskich lotnisk, najwięcej z Wrocławia, Krakowa i Poznania. Skromnie w tym porównaniu wyglądają 33 nowe trasy LOT, chociaż żadna z linii tradycyjnych nie była tak dynamiczna. Drugi na tej liście Finnair dołożył 25 nowych tras, a holenderski KLM – 21. – Dużym sukcesem jest także to, że KLM i SAS były w stanie znaleźć się w europejskiej trzynastce, podczas gdy np. British Airways czy Lufthansa już nie – mówi Ralph Anker, szef zespołu analityków anna.aero. I dodaje: – 21 połączeń KLM, który jest linią w pełni dojrzałą, to duży sukces. Widzę tam bardzo ciekawe kierunki, takie jak Salt Lake City, Genua, Gdańsk, Inverness, Teheran, Minneapolis–Saint Paul czy Valencię. Ale tak naprawdę imponujący jest rozwój Finnaira, który postawił na turystykę, latając m.in do Varadero, Puli, Goa, Puerto Vallarta, Korfu czy na Menorkę i trafił doskonale w popyt. Lotnisko w Helsinkach daje linii ogromne możliwości przesiadkowe – mówi analityk.
Po raz pierwszy Bruksela szykuje się do ukarania rosyjskiego koncernu, którego spółka zależna miała kluczowe zna...
„Mamy wreszcie bezpośrednie połączenie kolejowe z Polski do Chorwacji; ruszamy od czerwca, cztery dni w tygodniu...
Otwieramy program „Polskie morze”, którego pierwszym zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa Bałtyku — zapowied...
Republiki bałtyckie nie zbudowały na czas linii kolejowej, która umożliwiłaby transport wojsk NATO w przypadku w...
Wiadomo już, co było przyczyną pożaru samolotu British Airways, który zablokował londyńskie lotnisko Gatwick, pr...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas