Lokomotywa dwunapędowa to przełom

Przewoźnicy poszukują nowych lokomotyw, które obniżą koszty eksploatacji.

Publikacja: 27.06.2017 20:46

Lokomotywa dwunapędowa to przełom

Foto: Fotorzepa, Roman Bosiacki

Tekst powstał we współpracy z firmą PESA

Przedstawiciele spółek kolejowych uważają, że lokomotywy dwunapędowe zdolne do prowadzenia pociągu po torach z trakcją elektryczną lub bez niej i wykonywanie manewrów na stacjach końcowych to przełom. PKP Intercity szacuje, że dzięki dziesięciu lokomotywom dwunapędowym zrezygnuje z ok. 20 lokomotyw manewrowych. A koszt eksploatacji spalinowych lokomotyw manewrowych jest istotną pozycją w budżecie PKP Intercity.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Transport
Pilot wywołał pożar w samolocie British Airways, bo pomylił lewą rękę z prawą
Transport
Wojna lotnicza? Bruksela grozi cłami Boeingowi
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii
Transport
Konflikt Indii z Pakistanem. Mnóstwo lotów odwołanych bądź wydłużonych
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem