Jurorzy R@portu podzielili główną nagrodę w wysokości 50 tys. zł między najciekawszych twórców. Paweł Passini wraz z zespołem Teatru Łaźnia Nowa z Krakowa otrzymał 20 tys. zł. Jan Klata i aktorzy Teatru Polskiego z Wrocławia zostali nagrodzeni 15 tys. zł za realizację sztuki „Szajba” Małgorzaty Sikorskiej-Miszczuk. Po 7 tys. zł otrzymali twórcy przedstawień „Walizka” z Teatru Polskiego z Poznania i „Fotografie” z Teatru im. Modrzejewskiej z Legnicy.
– Spektakle festiwalowe dały nam prawdziwy obraz współczesnego świata – powiedział przewodniczący jury prof. Janusz Degler podczas gali wręczenia nagród. – Młodzi artyści pokazali to, co niewidoczne i pomijane w oficjalnym przekazie medialnym.
Najlepszy spektakl festiwalu – „Wszystkie rodzaje śmierci” w reżyserii Pawła Passiniego – powstał na podstawie adaptacji powieści „Siddhartha” Hermana Hessego dokonanej przez Artura Pałygę. Przedstawienie opowiada o lekarzu transplantologu, który próbuje znaleźć odpowiedź na pytanie o granice życia i śmierci. W tym celu udaje się ze swoim przyjacielem do Indii.
Podczas trwającej od 8 do 16 maja czwartej edycji imprezy można było obejrzeć, oprócz 11 konkursowych spektakli, przedstawienia w cyklu „Raport. Europa”, m.in. „Prezydentki” w reż. Krystiana Lupy i „Produkt” w reż. Thomasa Ostermeiera. Zaprezentowano też czytania aktorskie finałowych sztuk Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej. Festiwalowi towarzyszyły dyskusje, konferencje naukowe i kinowe pokazy zarejestrowanych spektakli.