Krytyczne spojrzenia na polskie słabości

Lubelski Teatr Provisorium to jeden z najważniejszych niezależnych zespołów teatralnych w Polsce.

Publikacja: 13.05.2010 13:46

We wtorek zobaczymy przedstawienie „Homo Polonicus”

We wtorek zobaczymy przedstawienie „Homo Polonicus”

Foto: materiały prasowe

Od 1995 roku stale współpracuje z trzema absolwentami Wydziału Lalkarskiego warszawskiej PWST tworzącymi Kompanię Teatr. Efekty ich pracy oglądać można będzie przez najbliższy tydzień w Warszawie.

W swoich spektaklach starają się konsekwentnie poruszać temat polskości, przyglądają się naszym narodowym wadom, sprawdzają, co znaczy być Polakiem we współczesnym świecie. Sięgają po teksty najlepszych rodzimych dramaturgów.

W sobotę w Teatrze Praga i w środę na scenie Teatru Studio pokażą własną wersję „Emigrantów”. Reżyser spektaklu Witold Mazurkiewicz uwspółcześnił nieco tekst Sławomira Mrożka, tak by znalazły się w nim odniesienia do naszej najnowszej emigracji.

We wtorek w Studio zobaczyć można będzie widowisko „Homo Polonicus”, czyli adaptację powieści Krystiana Piwowarskiego. Akcja rozgrywa się co prawda w XIX wieku i głównym bohaterem jest ziemianin Xiążę Stanisławczyk, ale w rzeczywistości to niezwykle aktualna satyra piętnująca nasze odwieczne przywary, jak ksenofobia czy bezkrytyczne kultywowanie przeszłości.

W kolejnych dnia Provisorium pokaże swoje starsze produkcje. W czwartek – „Do piachu” Tadeusza Różewicza. W piątek „Trans-Atlantyk” Witolda Gombrowicza. A w następną sobotę – na finał tego miniprzeglądu– obsypane nagrodami „Ferdydurke”.

[i]Gościnne spektakle Teatru Provisorium i Kompanii Teatr, Teatr Praga, ul. Otwocka 14, bilety: 30 zł, rezerwacje: tel. 22 818 60 39, sobota (15.05), godz. 19, Teatr Studio, PKiN, pl. Defilad 1, bilety: 50 zł, rezerwacje: tel. 22 656 69 41, wtorek (18.05) – sobota (22.05), godz. 1[/i]9

Od 1995 roku stale współpracuje z trzema absolwentami Wydziału Lalkarskiego warszawskiej PWST tworzącymi Kompanię Teatr. Efekty ich pracy oglądać można będzie przez najbliższy tydzień w Warszawie.

W swoich spektaklach starają się konsekwentnie poruszać temat polskości, przyglądają się naszym narodowym wadom, sprawdzają, co znaczy być Polakiem we współczesnym świecie. Sięgają po teksty najlepszych rodzimych dramaturgów.

Teatr
Kaczyński, Tusk, Hitler i Lupa, czyli „klika” na scenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Teatr
Krzysztof Warlikowski i zespół chcą, by dyrektorem Nowego był Michał Merczyński
Teatr
Opowieści o kobiecych dramatach na wsi. Piekło uczuć nie może trwać
Teatr
Rusza Boska Komedia w Krakowie. Andrzej Stasiuk zbiera na pomoc Ukrainie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Teatr
Wykrywacz do obrazy uczuć religijnych i „Latający Potwór Spaghetti” Pakuły