Obcym wstęp wzbroniony czyli Słobodzianek w Oslo

Mocnym akcentem trwających właśnie Warszawskich Spotkań Teatralnych był pokaz najczęściej wystawianej ostatnio polskiej sztuki, czyli „Naszej klasy” Tadeusza Słobodzianka. W Warszawie, niecały rok po pokazie wersji litewskie,j mogliśmy obejrzeć tym razem wersję przygotowaną przez Oskarasa Korsunovasa w Teatrze Narodowym z Oslo.

Aktualizacja: 24.04.2016 18:37 Publikacja: 24.04.2016 18:23

Foto: Materiały prasowe

Utwór w Norwegii, podobnie jak w wielu innych krajach, wywołał duże zainteresowanie i głośne dyskusje.
Siła tekstu Tadeusza Słobodzianka polega m.in. na tym, że osadzając całą tę opowieść w polskich realiach autor zawarł w niej na tyle uniwersalne przesłanie, że utwór stał się swego rodzaju rachunkiem sumienia dla współczesnej Europy. Podczas spotkania z publicznością prowadzonego jak zawsze przez Wojciecha Majcherka Norwedzy i sam Korsunovas podkreślili, że dziś „Nasza klasa” zaczyna nabierać nowego znaczenia. W czasach, gdy do Europy zmierza fala uchodźców temat tolerancji, poszanowania godności człowieka, akceptacji jego kultury wydaje się szczególnie istotny.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Teatr
Kaczyński, Tusk, Hitler i Lupa, czyli „klika” na scenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Teatr
Krzysztof Warlikowski i zespół chcą, by dyrektorem Nowego był Michał Merczyński
Teatr
Opowieści o kobiecych dramatach na wsi. Piekło uczuć nie może trwać
Teatr
Rusza Boska Komedia w Krakowie. Andrzej Stasiuk zbiera na pomoc Ukrainie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Teatr
Wykrywacz do obrazy uczuć religijnych i „Latający Potwór Spaghetti” Pakuły